Inlägg från: Vilma 691 |Visa alla inlägg
  • Vilma 691

Ung mamma utan ekonomisk hjälp från samhället

Har igentligen bara lite frågor. Jag är 19 år och gravid i v.19. Jag går i skolan 2 dagar i veckan hos Unga mammor och pappor som det kallas i örebro. Däremot får jag inget studiebidrag än och tror inte jag kan få det heller? Men det jag undrar över är hur andra i min situation har gjort för jag tycker inte att jag får hjälp ifrån någon!

Jag gick till soc för att få socbidrag, men dom säger att eftersom min kille bor hos mig(han är inte skriven här) så måste han försörja mig, och vi klarar oss inte på hans lön enbart. Jag har bara jobbat 3 månader tidigare så jag kan inte få A-kassa, och ett tag var jag sjukskriven, men kunde inte heller få ersättning eftersom jag inte jobbat tillräckligt.  
    Finns det någon annan ekonomisk hjälp att få? Jag vill ju börja komvux och läsa upp mina betyg men då säger min lärare att jag måste vara 20 ( fyller 2a feb 2013, och terminen börjar jan 2013) Men sedan ska jag ju föda i mars också. usch blir galen av att inte kunna få någon hjälp ifrån någon!

Kom gärna med tips hehe =) 

Svar på tråden Ung mamma utan ekonomisk hjälp från samhället