• Mandel

LCHF?

Var/är det svårt att omställa sig och skita i pasta, ris, potatis m.m.?
    Pasta och ris har jag inte haft några som helst problem att skippa. Potatis har jag valt att äta lite av vid enstaka tillfällen när det har passat mig. Det tog nog ½ år innan jag provade potatis efter att jag började med LCHF och äter jag så blir det någon färskpotatis, hemgjord potatissallad eller hemgjord klyftpotatis.
    Det jag är förundrad över är att jag inte ätit bröd på de dryga 1½år som jag ätit LCHF. Jag kunde tidigare smälla i mig en hel drös med limpmackor och knäckebröd osv. men inga som helst problem.

Varför valde du just LCHF?
    Jag var så jäkla trött på att svälta mig själv och vara hungrig och hela tiden misslyckas och gå upp i vikt igen eftersom jag inte klarar av att vara hungrig 24timmar om dygnet 7 dagar i veckan hela livet...
    jag är en allt eller inget människa och klarar inte av att låta bli att äta om det finns framför ögonen när jag faktiskt fortfarande är hungrig.
    Med LCHF ör jag ju inte hungrig hela tiden och jag blir mätt utan att ör den skulle gå upp i vikt.

Har du gått ned? I så fall hur mycket?
    Jag tappade väl 12-14kg de 3-4 månaderna och sedan var jag faktiskt nöjd och har nu hamnat på en nivå som jag trivs med.

Hur känner ni er i kroppen?
    Plattare mage! Inte svullen och uppblåst när jag ätit mig mätt. Aldrig så där däst/däven/paltkoma efter att ha ätit. Eller pruttig hela tiden...
    Piggare osv.

Det svåraste är nog chips och pommes på restauranger. Jag saknar det där salta och krispiga!

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
Svar på tråden LCHF?