Inlägg från: Anonym |Visa alla inlägg
  • Anonym

Jag är BARNMORSKA på förlossningen och BB. Fråga mig vad ni vill!!!

Jag drabbades av en immunisering under min tredje (förra) graviditet. Om jag blir gravid igen, kommer immuniseringen tillbaka då?

• Anonym
    Anonym (Barnmorskan.) skrev 2012-10-10 20:24:43 följande:

Jag vet tyvärr inte om alla blir återställda efter en sfinkter tyvärr. Det tar kroppen ca 6 månader att läka ihop efter en sådan skada. Jag kan kolla upp på jobbet vad statistiken säger om detta.
    Nyligen läst en artikel av Jan-Christer Sundqvist, gynekolog, ang. bristning och långvarig smärta....många har ont i många år och blir inte återställda. Skriven 2012 iaf, så "ny" forskning. 
  • Anonym
    PilboNasse skrev 2012-10-10 20:55:08 följande:
    Åh Vilken kul grej =) Jag har två små frågor.. min förlossning gick normalt först, sen blev allt intensivt, och pang på så låg hon där i famnen =)

Från att vattnet gick och hon låg i min famn tog det endast 25 minuter. enligt min bm så är det väldigt ovanligt att det går så snabbt vid första förlossningen. är det något du skulle hålla med om, efter dina erfarenheter?

En annan fråga är om navelsträngen, mellan mig och Tösen var det bara 10cm. är det normalt att det brukar vara så eller sällsynt? jag blev själv så paff då dom inte kunde lägga upp henne på magen direkt utan var tvungen att klippa navelsträngen först =)

Såklart vill ajg höra eter dina erfarenheter =) 

Hm, ja du är ovanlig och speciell. ;)
  • Anonym
    Anonym (Barnmorskan.) skrev 2012-10-10 20:58:15 följande:

Alla är grymma!!!!!

Det tror jag banne mig inte på.
  • Anonym

Hej! När jag hade fått min dotter så gick jag sönder en hel del invändigt så de sydde ihop mig under operation och sedan skulle jag gå med kateter i ett dygn efter det.

För att komma till saken, bör man som "vanlig" människa (inte jobbat inom vården alltså) ha koll på hur en kateter fungerar? Jag fick såna utskällningar för att jag inte tömt den där katetern när jag kom upp på bb. men jag hade ju ingen som helst aning om hur den skulle tömmas plus att det var inte det första jag tänkte på när jag varit ifrån min nyfödda dotter i 4 timmar... Fast jag fick mkt skit på bb överlag för de tyckte jag var alldeles för ung för att skaffa barn. I min ringa ålder skulle jag absolut inte lyckas ta hand om ett barn. Jag var 21 år gammal.

Ska man inte försöka stötta de nyblivna mammorna istället för att fördöma dem? Jag var så otroligt nöjd på förlossningen de var underbara men bb, nej fy!

• Anonym

Hur vanligt är det att barn föds med fötterna först?

• Anonym
    Anonym (Barnmorskan.) skrev 2012-10-10 21:30:52 följande:

Din kateter är personalens ansvar. Du har rättighet att bli behandlad precis som alla andra. Jag vet inte din bakgrund och kan inte uttala mig om detta. Man ska alltid stötta!

Tack för ditt svar =)

apropå min bakgrund så är jag en medelsvensson med 2 svenska föräldrar, inga krusiduler, lite för hög smärttröskel för mitt eget bästa vilket barnmorskan berättade för mig senare haha :) färdig gymnasieutb. jobb, inga skulder, omtyckt bland vänner och på jobb, eget boende.

Kan inte se någon anledning till bemötandet men nu är det så länge sen så det är passerat bara detta med katetern jag hakat upp mig på och tack jag ska sluta se mig som okunnig, för de kunde faktiskt förklarat för mig. Tack än en gång!
  • Anonym

Har du eller dina kollegor hört talas om kemisk graviditet, som var och varannan människa här på FL pratar om?
    Har en god vän som är barnmorska (blev nyligen färdig) och hon hade aldrig hört talas om det. Undrar om det existerar eller min vän (och hennes kursare) missat något väsentligt.

Svar på tråden Jag är BARNMORSKA på förlossningen och BB. Fråga mig vad ni vill!!!