• Anonym

Barnet förskyld, kan jag ställa in umgänget?

Nu har det för första gången hänt att barnet är sjuk inför en umgängesdag med sin pappa - och jag undrar rätt och slätt barnet kan hemma?
    Det handlar om ett dagumgänge på 7 timmar som brukar vara ganska livfulla.
    Barnet är varm(har inte tagit temp) hängig, sover oroligt och har vaknat flera gånger, slem i näsa och hals samt hosta.

• Svar på tråden Barnet förskyld, kan jag ställa in umgänget?
  • Anonym
    Litet My skrev 2012-10-05 00:20:24 följande:
    Hur gammalt är barnet?
     3 år
  • Anonym
    h8him skrev 2012-10-05 00:20:50 följande:
    Varför kan barnet inte vara med pappa? Var har de umgänge?
    Barnet har blivit förkyld och har redan vaknat flera gånger nu inatt Rynkar på näsan
    Umgängen brukar ske inne i staden, mycket bilfärder och aktiviteter - pappan bor långt bort och det känns inte schysst mot barnet att inte låta henne vila 1 dag.

• Anonym
    Litet My skrev 2012-10-05 00:25:27 följande:
    Du skulle ju kunna prata med pappan ang lugnare aktiviteter alt kolla om ni kan ta umgänget en annan dag istället. Vi gjorde så ett tag att sonen var kvar hemma när han var sjuk men pappan/sonen fick umgänget ändå en annan dag.

Men pappan borde väl ha förståelse för att man inte hittar på en massa aktiviteter med ett sjukt barn? Finns ju mycket man kan göra som att hyra film och bara mysa om barnet orkar. 
    Jo precis, min största oro inför att ställa in umgänget är att vi föräldrar har ganska grava samarbetssvårigheter och har svårt att kommunicera med varandra. Jag är orolig inför hans reaktion och om jag verkligen kan ställa in 7-timmars umgänge pga sjukdom.
    Men för barnet är jag övertygad om att det blir det bäst att stanna hemma och läka än att behöva åka 15miltur/retur.

• Anonym

Försök att hitta en lösning istället för att ställa in, tror det kommer bli mer konflikter av att ställa in det lilla umgänget han har.
    Åker barnet till pappans stad eller kommer pappan till eran?
    Föreslå att pappan får vara hemma hos dig under umgänget så kan dom ju titta på film och bara mysa.
    Du kan ju hitta på andra saker och behöver inte vara hemma under den tiden.

Svar på tråden Barnet förskyld, kan jag ställa in umgänget?