Varför är frisörer alltid så kritiska och kan inte hålla tyst om vad de tycker?
Två gånger har jag haft negativa upplevelser i samband med att gå till en frisör..
Ena gången hade jag en period då jag hade mjäll.. Och frisören börjar kolla i håret och säger högt och tydligt så alla andra hör "jag måste kolla om du har löss".. WTF?? Kan man inte kolla det och hålla tyst, och skulle jag nu ha haft det, så hade hon kunnat säga det diskret till mig.. Nu var det ju inte så, utan det var enbart MJÄLL :(
Andra gången var i våras, jag hade gett mig på att färga håret själv, och det vart lite ojämt, Var hos en frisör några veckor efter för att bara klippa topparna, och hon var på mig som sjutton om att jag minsan MÅSTE färga håret.. Och hon forsatte att tjata om det hela klippningen.. trotts att jag sa att jag visste om det, men hade inga pengar till att fixa till det i nuläget, utan jag tyckte det var viktigare att få det klippt..
Annars har jag inget emot att dom säger att mitt hår är slitet/torrt.. Bara dom inte tjatar om det.
Mitt sista besök hos en frisör var jag jätte nöjd med, hon berätta att mitt hår var slitet, och dom tipsade om en olja som jag är galet nöjd över att jag faktisk köpte! Mitt hår är super mjuk och luktar jätte gott nu. Och den skulle hjälpa till att reparera hårtopparna =)