• Anonym (vilsen)

Ingen attraktion - skiljas eller vänner ?

Är gift med barnens pappa sen 6 år, har varit ihop i 17 år.  Barnen är 5 och 6 år. 

Han är rätt bra pappa fast han inte gör så mycket med dom, han kan väl busa och så hemma men vi är så hilma olika. Jag är social vill ha mkt kontakt med andra människor, hitta på saker och ha det trevligt.
    Han har inga kompisar alls, trivs att sitta hemma i soffan och inte gå ifrån gården.  Nu känner jag att mitt liv bara håller på att försvinna ifrån mig och jag vill verkligen börja ta vara på livet.
    utlandsresor har han följt med på bara för att jag inte "får" åka själv med barnen. sen allt hemma så är det mest jag och barnen och sen han.

Jag är galet trött på honom och hans stora ego.
    Men vi bråkar aldrig för det utan det funkar rätt ok hemma ändå. (fast jag roddar med allting )  Men skönt ändå att man kan hjälpa att lämna/hämta på dagis o skola och så.

Men jag älskar honom inte längre.. 
    Jag nekar oftast till sex för jag känner mig inte alls attraherad av honom.  2sista gångerna har gått med på det fast jag inte vill.. och känner bara snäääällla kan det  vara över någongång.  Vill inte ens ge honom en puss.
    Jag känner att jag aldrig mer vill ha sex med den karl. !

Men frågan är.. kan man leva ihop för barnens skull bara som vänner typ ?  Funkar det ?

Eller är det lika bra att gå skilda vägar på en gång.

• Svar på tråden Ingen attraktion - skiljas eller vänner ?
  • Anonym (vilsen)

Vill bara klargöra att jag absolut inte längtar efter en ny kärlek..  det är INTE prio 1.  OM det blir skillsmässa så blir all fokus på barnen och inte någon ny karl. Jag har inte längtan efter kärlek och passion på det viset just nu.
    Jag är rätt självständig och van att klara mig själv i olika situationer, så någon ny man i mitt liv är inte att tänka på för låång tid framöver isf.

Nu känns det ändå som om det är jag och barnen och sen pappan, det är jag och barnen som gör saker ihop. Pappan vill inte, OM han någongång hänger med på det jag föreslår så är det bara suck och stön och irritation både på mig och barnen.
    Så det här med att göra saker som en hel familj funkar inte hos oss.  Men sköter han sitt och jag och barnen vårat så funkar det, slipper han följa med oss på aktiviteter och sånt så är han nöjd.

Min man är inget för att vårda relationen, visar aldrig uppskattning eller någonting och jag har väl också blivit dålig på det eftersom jag inte får någonting tillbaka.
    Tror min man älskar mig (men det har han inte sagt på flera år)  jag har däremot klargjort för honom att jag inte vet hur/om jag har några känslor för honom. 

Vi har en rätt bra ekonomi ihop och kan göra oss råd till en utlandresa varje år, åka på småutflykter och jag kan unna barnen det dom vill ha (ibland...)
    har nya bilar, hästar och en liten gård som vi alla trivs så himla bra på. Barnen kan vara ute själva och cykla och leka för det är nästa obefintlig trafik på vägen bredvid. 

Så det är mycket som talar för, men då mest det praktiska.  Sen det känslomässiga skriker rakt ut att det inte funkar.
    En del av mig säger att det är ok.. andra delen av mig bara skriker att flytta. !

jag vill skiljas men ändå inte.

• Anonym (vilsen)

Nu har vi haft ett snack till och jag har bestämt att vi ska gå skilda vägar.. dels för att jag har börjat få upp ögonen för en annan.. men har inte gjort någonting ännu med den här andra mannen. Men det talar emot mig att fortsätta ett kasst förhållande när man börjar titta på andra.
    jag har aldrig tänkt i dom banorna förut...  men när det här bara blev så. Så känns mitt äktenskap ännu mer utnött...

Svar på tråden Ingen attraktion - skiljas eller vänner ?