• Anonym (Smurfan)

Ingen attraktion - skiljas eller vänner ?

Det låter ju trist att du inte är kär i din man längre och att ni har olika intressen.
    Hur mycket har ni försökt jobba på det? Du har invisterat 17 år av ditt liv i denna man, kanske värt något i alla fall? BLir gräset grönare på andra sidan i nästa förhållande?
    Tänkt också på era små barn, 5 och 6 år är väldigt små och jag tillhör dem som inte tror på "lyckliga" skilsmässor. Jag tror att alla barn vill att mammma och pappa bor tillsammans och att alla barn vars föräldrar separerar tar viss skada, mer eller mindre. Visst, är man egoistik och vill leva sitt eget liv ( du har ju bara ett liv osv), bli kär och träffa någon ny så visst, skilj dig och satsa på det och sätt dig själv främst.
    Har själv varit gift länge och det gå upp och ner. Allt har sin tid och man får jobba på sin relation. Att se mina barn lyckliga med sin mamma o pappa tillsammans är det största för mig och jag är glad och lycklig med det. Går inte på det där med att "om jag inte är lyckling är inte min barn det.." snacket. Man gör sin egen lycka.  Så tänker jag, men alla är vi olika..

• Anonym (Smurfan)

Förstår att du har en svår sits TS och att du känner att de liksom kan kvitta om han är där eller inte.
    Först tycker jag du ska ta ett allvarligt snack med mannen, göra klart för honom hur du verkligen känner det. Om du klartgjort för honom att du inte har några känslor kvar, varför tror du att han ska visa dig uppskattning då? Han kanske inte gjorde det innan heller, vad vet jag, men killar är ju så dåliga på det i allmänhet.

Men om inte ditt prio är att hitta en ny och bli så där härligt kär som så många vill innan den biten också går över, varför inte stanna? Satsa på dig själv, hitta nya intressen och  gör saker med barnen barnen, gör saker ni vill. Vad skulle bli så annorlunda om du flyttade och bodde själv med barnen?
    Skulle du vara gladare då, eller något annat?

Ekonomiskt har du det säkert bättre om du stannar med honom, så är det oftast. Gården, hästarna osv. kommer du att kunna ha kvar dem och du sklijs? Blir det några pengar till resor och annat av roligt? En bekant skiljde sig för hon ville "leva livet och ha kul", sålde sitt stora fina hus, sålde husdjuren och nu bor mamman och pappan i var sin liten trång 1:a i ett hög hus. Barnen kan aldrig cykla eller gå ute själva, hissen trasig, dåliga grannar osv, osv. Mamman ser bara trött och ledsen ut när jag ser henne..

Svar på tråden Ingen attraktion - skiljas eller vänner ?