Ingen attraktion - skiljas eller vänner ?
Mistelstein skrev 2012-10-04 13:23:15 följande:
Nej säger jag, det var exakt så mellan mig och exmannen.
Parallelliv, ingen attraktion kvar alls.
Ville inte leva så och beslutet var gemensamt. Då hade vi ändå försökt med f-rådgivning i 2 omgångar. Men känslorna var slut och vi hade växt från varandra.
Vart samman 14 år.
Träffade min nuvarande i mars och är förlovad. Jag hade aldrig velat leva utan det han och jag delar, passion, ömsesidighet, intresse i varandra osv. Inser vad det innebär nu att vara kär på riktigt!
Vad härligt att du träffat någon ny att dela ditt liv med och att förälskelsen är på topp. Det är bra att du mår bra i det nya. Men jag vill också påminna om att du säker hade det så med exmannen också i början. Det är klart att den nya ger sig enegi, och bara förälskelsen i sig är ju en mycket härlig känsla. Man svävar på moln och man ser bara allt det härliga tills vardagen kommer ikapp och slentrian kommer i slutändan i alla förhållanden. Vad man kan ha lärt sig av det gamla/exet är att göra något åt när det börjar bli jobbigt i förhållande. Självklart ska man inte vara kvar i ett kärlekslöst förhållande, men en tanke för dem som håller på att gå vidare i sina liv som TS är ju att vara sann mot sig själv.