• Anonym

Kan mitt barn få skador för att pappan är missbrukare?

Anonym skrev 2012-10-04 10:45:15 följande:
    Nej, det stämmer inte. Om pappan brukat droger som påverkar hormoner kan hans spermier också vara påverkade.  Vi vet inte vad pappan tagit, därför gav jag rådet att prata med de som förstår sig på sånt här.

Han har varit opiatmissbrukare och även rökt mycket hasch
  • Anonym
    Anonym (1) skrev 2012-10-04 11:04:18 följande:

Eh? Då borde alla barn till mammor som använt p-piller och blivit gravida ändå vara påverkade av dessa hormoner. :P
    Sluta hitta på nu.  
    Fast helt osannolikt är det väl inte? Det är ju känt att cellgifter och anabola kan skada spermier och orsaka missbildningar så varför inte droger?
  • Anonym

Jag kommer självklart att prata med min bm och vara helt ärlig. Men jag tänkte att någon här kanske visste något om detta, så man kan förbereda sig lite på vad som kan hända.

• Anonym

Alltså vad jag har lärt mig är att det är av mindre betydelse om pappan missbrukar. 

• Anonym
    Anonym (1) skrev 2012-10-04 12:05:22 följande:

Kan inte på ett bra sätt förklara detta för dig. Men det fungerar inte så iaf. Är ju inte direkt strålning som spermierna utsatts för.
    Gissning anabola påverkar det manliga könshormonet, medan strålning angriper självaste DNAt i cellen.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-10-04 11:14:54 följande:
    Fast helt osannolikt är det väl inte? Det är ju känt att cellgifter och anabola kan skada spermier och orsaka missbildningar så varför inte droger?
    LoL, tillväxt hormoner och cellgifter, tänk en gång till plz, och sen försök förstå vad cannabis är.

Cannabis systemen vi har alla i kroppen, är fundamental för vår hälsa att den aktiveras.
    Sen behövs inte en aktivering i klass med rekreationsrökning av cannabis.

Det första vi får som nyfödda av vår moder i råmjölken, är en stor portion av kroppseget cannabis.
  • Anonym

Varför skaffa ett barn med nån som är inne i ett pågående missbruk?

Har du tänkt på vilka konsekvenser det kan få för barnet även om det föds helt friskt.
    Vad gör det med ett barn att växa upp med en missbrukande förälder?
    Jag tycker inget barn förtjänar det.    

• Anonym
    Anonym skrev 2012-10-04 15:21:58 följande:
    Varför skaffa ett barn med nån som är inne i ett pågående missbruk?

Har du tänkt på vilka konsekvenser det kan få för barnet även om det föds helt friskt.
    Vad gör det med ett barn att växa upp med en missbrukande förälder?
    Jag tycker inget barn förtjänar det.    
    hmm..alla barn är inte planerade. 
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-10-04 17:24:48 följande:
    hmm..alla barn är inte planerade. 

Det vet jag.
    Men om man inte kan erbjuda barnet en bra uppväxt så kanske man ska fundera en gång till om man vill sätta det barnet till världen.
    Visst det finns aldrig garantier, men om oddsen är så dåliga som dom är när en förälder drogar, då är det näst intill givet att det barnet kommer fara illa.

Jag tycker inte det är rätt mot barnet att inte ge det en fair chans.     
Svar på tråden Kan mitt barn få skador för att pappan är missbrukare?