Inlägg från: Anonym (1) |Visa alla inlägg
  • Anonym (1)

Kan mitt barn få skador för att pappan är missbrukare?

Spermierna är ej påverkade. Vet detta då jag gått igenom samma sak själv. Och var ett nervvrak. Men risken att spermierna är defekta är de samma som på en frisk man.
    Och sådant upptäcks vid ultraljuden. Jag pratade mycket med bm och även en läkare under min graviditet. Nu var pappan inte missbrukare i den bemärkelsen, men han åt starka tabletter pga andra omständigheter. 

Det som kan skada barnet är när barnet är fött, om pappan missbrukar då. Alltså under uppväxten. Barnet kommer ej födas med 3 ben och en halv hjärna pga missbruk dock. Det påverkar ej så.    

Jättebra att han tagit tag i sitt missbruk. Hoppas att ni båda får bra stöttningen i detta.  

• Anonym (1)
    Anonym skrev 2012-10-04 10:45:15 följande:
    Nej, det stämmer inte. Om pappan brukat droger som påverkar hormoner kan hans spermier också vara påverkade.  Vi vet inte vad pappan tagit, därför gav jag rådet att prata med de som förstår sig på sånt här.

Eh? Då borde alla barn till mammor som använt p-piller och blivit gravida ändå vara påverkade av dessa hormoner. :P
    Sluta hitta på nu.  
  • Anonym (1)
    Anonym skrev 2012-10-04 11:08:13 följande:

Han har varit opiatmissbrukare och även rökt mycket hasch

Påverkar ej barnet/fostret. Spermierna kan bli segare, och ha svårare att fästa. Men nu är du ju gravid. Så den biten fungerade bra.
    Som jag skrev, ditt barn kommer inte att få skador pga detta missbruk. Det kan ju givetvis få psykiska skador under sin uppväxt om pappan inte ändrar sig. Men annars är det inget du ska behöva oroa dig för. 
  • Anonym (1)
    Anonym skrev 2012-10-04 11:14:54 följande:
    Fast helt osannolikt är det väl inte? Det är ju känt att cellgifter och anabola kan skada spermier och orsaka missbildningar så varför inte droger?

Kan inte på ett bra sätt förklara detta för dig. Men det fungerar inte så iaf. Är ju inte direkt strålning som spermierna utsatts för.
Svar på tråden Kan mitt barn få skador för att pappan är missbrukare?