Inlägg från: violatricolor |Visa alla inlägg
  • violatricolor

HBTQ-böcker för tvååringar

Finns det transpersoner i några av dessa böcker eller är det mest homo och bi som i de flesta så kallade hbtq-sammanhang?

• violatricolor
    Pyspunkan skrev 2012-11-15 08:15:55 följande:
    Nu finns det ju redan en massa bra tips här i tråden, men jag kom ändå att tänka på de två HBT-certifierade förskolorna  Eulalia och Nicolaigården. Personalen där borde väl ha en massa tips på böcker (och andra saker) för barn för oss som vill tänka lite utanför rådande box?

Själv läste jag Lejonkungen för mina igår och fick bara en tråkig klump i magen. Starka, grabbiga Simba hugger i medan lilla gulliga Nala ropar heja, heja. Och sedan tar lilla gulliga Nala till sin kvinnliga list och kommer på hur de ska lösa problemet de står inför. *Suck

Som i vilken kriminalserie som helst...
  • violatricolor

Jellybeanbaby: Finns de böckerna? Jag googlar Gunilla Woldes böcker och får ingen träff på de titlar du nämner. Däremot hittar jag böcker med samma framsidor (bilden, layouten) men andra titlar... Totte leker mamma=Totte bakar för att ta ett exempel.

• violatricolor
    Jellybeanbaby skrev 2013-02-03 21:05:55 följande:
    Vet du, de finns faktiskt inte på riktigt. Trodde folk skulle fatta det roliga

Man vet aldrig, tänkte jag...
Svar på tråden HBTQ-böcker för tvååringar