• Helhjärtat

Gravid efter IVF i september 2012

Har haft växtvärk hela dagen idag. Bebisen kanske har en växtspurt. :) är även rädd att jag har fått foglossning :( får ont i svankenoch högra skinkan när jag jobbat långa dagar, har ett stående jobb så det tar ju lite på kroppen. Vill inte att det ska komma redan. Men imorgon ska jag på första mvc besöket så ska fråga då.

Följ dina drömmar
  • Helhjärtat

Och jag ska på inskrivning.. Eller är det bara hälsosamtal? Det sa hon inget om, Aja jag ska till mvc iaf :)

Följ dina drömmar
  • Helhjärtat

Eller hur, det är bara att hänga med i karusellen. När jag ringde till mvc så kände tydligen bm igen mitt namn efter att jag skulle på möte hos dom med missfallet men var tvungen att avboka. Det är 1,5 år sedan. Antingen har hon bra minne eller så är det inte så många som får missfall på min ort. Snart ska jag knata iväg.

• Helhjärtat

Det var speciellt jobbigt när man var tvungen att förklara sig, bara att säga ordet missfall fick mig att bryta ihop en smula. Men den här gången har jag äntligen kommit såhär långt, tredje gången gillt. :) har äntligen ställt in mig på att vara gravid och inte vänta missfall.

Följ dina drömmar
  • Helhjärtat

Då var första besöket gjort. Var en kombination av hälsosamtal och inskrivning. Supertrevlig bm som själv gjort ivf och precis kommit tillbaka från föräldraledighet så hon känns uppdaterad på ämnet. Alla värden såg bra ut och jag ska själv boka tid för rul på sjukhuset. Fick med mig två böcker hem om graviditeten och tiden efter. Hon tyckte även att jag var väldigt mogen för min ålder ( är 24 år), lite kul för det säger många första gången dom träffar mig. Sen att jag ser ut som en liten 16 åring är en annan sak, kanske därför dom blir snopna när jag pratar moget. Kan säga att sambon inte följde med på mötet och det hade han inte behövt heller. Så ni som har inskrivningen framför er behöver inte släpa med killarna om dom inte själva vill såklart. Allt handlar bara om mamman och vilka levnadsvanor hon har. Däremot kommer jag självklart ta med han på rul och dom besök där man lyssnar på hjärtat och sånt.

Följ dina drömmar
  • Helhjärtat

Grattis Caroline till lyckat vul idag. Glömde skriva det tidigare.

Följ dina drömmar
  • Helhjärtat

Härligt Aqua! Visst är det helt underbart att få se det lilla hjärtat. Längtar tills rul.

Följ dina drömmar
  • Helhjärtat

Vi kommer inte heller göra kub. Blir inte ens erbjuden det och får då bekosta det själv på typ 1500 kr. En helt annan sak, sitter och kollar runt efter en ny bh. Håller på att växa ur 70d och måste nu fundera på att gå över till 70e(!) men hittar inga snygga vanliga vadderade bhar i den storleken. Antingen är dom superduper praktiska och fula eller så är det en massa spets och annat strunt. Vill ha en vanlig bas bh! Har märkt att de flesta större bhar inte har vaddering, vill inte ha push up men vill heller inte att bröstvårtorna ska synas. Suck

Följ dina drömmar
  • Helhjärtat

Tack miqaw! Hade glömt att twilfit fanns. Har ju faktiskt det i närheten, kanske ska springa in där på lunchen.

Följ dina drömmar
  • Helhjärtat

Härligt Nina! :)

Följ dina drömmar
Svar på tråden Gravid efter IVF i september 2012