• miqaw

Gravid efter IVF i september 2012

caroline 32 skrev 2012-11-22 17:13:25 följande:
    Hur har det för Miqaw? Var det inte idag du skulle på kub?

Min granne och väninna och även chef på kvinnokliniken har lugnat mig så nu får jag försöka ta en timme i taget och lugna ned mig. Hon föreslog en samtalskontakt kring oron och kanske det inte är så dumt. Får fundera på det. Ska njuta av helgen och en resa till nära och kära i Uddevalla;))
    Du har helt rätt Caroline!! Minnet är det inget fel på i alla fall Flört

Allt gick jättebra idag! Eller ja, utöver att jag fick be BM om ursäkt för jag var tvungen att asgarva efter ett tag! Hjärtat slog, ryggrad, näsben, käkben, magsäck och hjärna fanns där och måtten var kanonbra! "Risken" blev 1/9100 så nu kan jag börja andas igen. Det kändes nästan ett tag som innan hon fyllde i alla uppgifter i datorn att "jag skiter i vilket, detta är ju mitt barn" men det är lätt att tänka så i efterhand också. Men nu vill jag nästan bara gråta av glädje. Lättnad kanske är en bra beskrivning... Så RUL är inbokad 130102!!!

Min lillebror fick veta nyheten idag och det var sambon som svarade på sms:et: XXXXXXX fick tårar i ögonen!!! hi hi.. Blödig är han min fina bror så det förvånar mig inte men blir så glad över hans reaktion.

Nähä... Nu bär det av in i duschen för att göra sig redo för morgondagen!

Håller tummarna Caroline att du kan hitta ett lugn!        
  • miqaw

Helhjärtat: jag har varit förtjust i barnvagnar väldigt länge och snöat in mig på emmaljunga. Har många år gillat nitro city och den är hur bra som helst att köra... I stan... Men, älskar skog och natur och vi har en stuga med gräsvägar i hela området så jag har börjat vackla och det lutar just nu åt en city cross istället men vi får se. Testa, känna och framför allt, vad går in i bilen är det som gäller. Maken har inte mkt att säga till om för det blir jag som kommer köra mkt och framför allt i början pga ledigheten och så.

• miqaw
    rajsiin333 skrev 2012-11-26 06:44:41 följande:
    Är det bara jag som har svårt att tro att jag är gravid?
    Visst, jag har symptom. Illamående till och från varje dag, spec. kvällar och mornar, måste kissa oftare, obeskrivlig trötthet ibland.
    Men eftersom det inte syns än och jag inte känner något så känns det som jag luras och egentligen är jag inre gravid. Att alla symptom är nån slags placeboeffekt.

Några veckor kvar, sen ska det väl börja synas så även jag ska tro på detta :)
    God morgon
    Nej då, jag tror du är långt ifrån ensam om att tro på att du är gravid. Jag är en av dem trots att jag såg vår knopp i torsdags då h*n viftade och sparkade med både armar och ben ha ha

MEN, för egen del kan jag inte ha mina vanliga jeans/byxor längre och har inte kunnat ha på ca en månad då de är för trånga över magen och det gör FÖR ont att ha dem på mig.

Jag längtar just nu bara efter att få tillbaka matlusten som jag någonstans i v 6 tappade i samband med att illamåendet kom. Illamåendet har lugnat ner sig lite men vid fel mat kommer det som ett brev på posten...

Ha en alldeles underbar måndag på er, hälsar lilla jag som idag gick in i v 14, 13+0, idag Cool       
  • miqaw

Frankie86: en kollega som nu är i v 18 har huvudvärk och fick förra veckan veta att hennes järnvärde var väldigt lågt och det kan bero på det. Så om du lämnade prov på hälsosamtalet så kolla om det var lågt. Men det är inte ovanligt som en vanlig sak att råka ut för heller...
    Lycka till!

• miqaw
    Helhjärtat skrev 2012-11-28 19:38:03 följande:
    Ni som varit på kub och sett bebisen sprattla. Har ni känt något av dom rörelserna? Typ fladder eller fisksprattel eller så? Vill så gärna känna något och går snart in i vecka 14, 12+5 idag. Men antar att det är på tok för tidigt. :) men ändå.
    Tyvärr inte Helhjärtat. Man ser att den sprattlar och rycker men inte nåååågot kändes... Jag får vänta till v 20 MINST, första barnet... bara inse fakta ha ha
  • miqaw

V 16 (15+0) idag och jag undrar om tiden någonsin kommer gå snabbare... Tycker det kryper fram nu men antar att jag längtar både till jul och RUL 2/1-13... Ni skrev om sex... Ja jisses... Önskar att jag vågade, önskar att lusten fanns... Från att mysa flera gånger i veckan sedan vi träffades för fyra år sedan till noll gånger på tre månader... Tur man har en tålig make ha ha ha!!!

Jag hoppas ni får en underbar vecka!

• miqaw

Jämförde en bild tagen v 13+0 och idag 15+0... Och ja, herregud, inte har man blivit mindre i alla fall ha ha! Härlig känsla!!!

• miqaw
    Lisa 81 skrev 2012-12-16 12:10:58 följande:
    hur räknas eran graviditet, från befrukningsdagen eller insättningen. rmc Linköping säger från insättningen medan barnmoskan säger befrukningsdagen. jag blir förvirrad.
    Jag gick också på RMC Linköping och fick samma svar där. Sen när jag talade med BM så sa jag bara datumet det är beräknat och fick datumet bekräftat på KUB också. Jag tror de tyvärr räknar olika men nin BM valde att lyssna på mig ha ha
  • miqaw

Lite komiskt Helhjärtat, vi var också och tittade idag! Däremot är det bestämt att det blir Emmaljunga City Cross för vår del. Men vi ska försöka vänta till februari/mars i alla fall innan vi beställer även om jag GÄRNA hade gjort det redan idag. 4 dagar kvar till RUL för vår del.

• miqaw

Vill bara önska er alla i tråden ett riktigt gott slut på 2012 och ett riktigt gott nytt år 2013!!!

Svar på tråden Gravid efter IVF i september 2012