• Frankie86

Gravid efter IVF i september 2012

miqaw skrev 2012-10-24 07:39:52 följande:
    Jaha... Idag är det min "tur" då... Och jag är så nervös att jag troligen kommer skaka som ett asplöv på RMC innan vi blir inkallade Rynkar på näsan Men NÅGON gång måste det ju vara min tur också att få bli mamma... Återkommer med besked, oavsett vad det är ni kommer att få läsa.
    Kram på er och tack för att ni finns! 

Håller mina tummar och tår!
    Skickar dig lite positiv energi!
    Klart du kommer bli mamma. I juni är det ju tänkt :) Kram till dig!
  • Frankie86
    Helhjärtat skrev 2012-10-25 09:38:11 följande:
    Kl 14 idag är det min tur för vul. Vet inte vad jag ska tro eller känna längre, vågar inte hoppas samtidigt som det är det enda jag vill nu att det ska se bra ut. Jobbigt att inte ha kontrollen. Men nu ska jag ta en lång varm dusch för att slappna av lite. Tror jag dragit på mig en förkylning för jag är tjock i näsan och ha ont i huvudet.. Hoppas det släpper senare. Vi har en liten bit att åka till kliniken så jag kanske inte skriver här förens senare ikväll om jag inte gör en snabb uppdatering med telefonen.

Lycka till!! självklart vill vi ha en snabb uppdatering!! :)

Hoppas förkylningen släpper snabbt, jag har haft min i typ 2v nu :(
  • Frankie86
    Helhjärtat skrev 2012-10-26 13:28:16 följande:
    Där är det lilla livet. Huvudet är till höger och rumpan till vänster. Kan fortfarande inte förstå att den faktiskt ligger i min mage och sprattlar. :)

Fantastikt! jag blir alldeles varm i kroppen :)
  • Frankie86

Åh nu vill jag ha mitt vul! men får vänta tills på måndag nästa vecka.

Gick idag in i v8 (v7+0) känns helt otroligt. Vet att denna tid känns som längst väntan. Bara man passerat v12-13 så går det rätt fort, det är vad jag minns från graviditeten med dottern iaf.

Än så länge har jag svårt att njuta eftersom jag precis börjat nytt jobb, undrar hur dom kommer ta min nyhet. Är så nervös! men om allt ser bra ut så tänker jag vänta till efter nyår med att berätta.

Hur tänker ni andra på att berätta för arbetsgivaren?

• Frankie86

Skönt med snälla kollegor! Men vilken konstig vd, det har väl inte denna med något att göra? Framför allt inte diskutera med en annan kollega? För att få fram skvaller då möjligen? Usch!

Hoppas på förstående från mina närmsta chefer, jag är ju fortfarande provanställd. I värsta fall blir jag arbetslös och får stämpla.

• Frankie86
    Lillflickan skrev 2012-10-30 09:36:17 följande:
    Jag tycker han var snäll VDn. Ville väl inte stöta sig med mig utan kolla om han hade rätt först eller nåt. Bara kolla läget helt enkelt. Han är väldigt trevlig. Litet företag så vi jobbar ganska nära varandra.

Skönt att du uppfattade så. Jag skulle känna att han "snokade".
    Man vill väl berätta när man är redo. Jag skulle inte uppskatta att min vd frågade mina kollegor om jag var gravid. Men det är jag det :)
  • Frankie86

Rul får man bokat efter inskrivningen hos bm. Iaf här i sthlm. Tror att vi fick brev hem från ultraljudsmottagningen, men jag kommer inte ihåg helt.
    Nedräkningen till vul har börjat, 6 dagar kvar :)

Svar på tråden Gravid efter IVF i september 2012