• Helhjärtat

Gravid efter IVF i september 2012

Idag gick jag in i vecka 27 och vi fick se vår underbara bebis i 3D. Otroligt häftigt och väl värt pengarna. Så skönt att få höra en läkare säga att bebisen mår bra och är frisk. Han gick igenom varenda organ i kroppen och visade tom hur blodet strömmade till de olika organen. Bebisen ville inte riktigt vara med på bild för den hade borrat in huvudet i moderkakan, men den avslutade det hela med att snutta på sin egen stortå. Hur mysigt som helst. :) hade kunnat ligga där och tittat hela dagen.

Följ dina drömmar
  • Helhjärtat

På fredag är det dags för mitt andra bm besök. Då får vi se om magen följer kurvan. :)

Följ dina drömmar
  • Helhjärtat

När jag vaknade nu på morgonen hade jag en lång rand på bröstet av intorkad bröstmjölk. Måste läckt lite under natten. :)
    Har börjat förstå nu de senaste dagarna att den lilla klumpen i magen ska ut snart. Var till bibblan igår och lånade några böcker om att föda. Tänkte att jag måste börja träna lite.

• Helhjärtat

Jag lånade också boken att föda av Gudrun. Har inte börjat på den än men hoppas den är bra. Inför förlossning vill jag vara så förberedd det bara går. Är ganska envis när jag väl bestämt mig för något och tänker att jag sa klara mg med så lite smärtlindring som möjligt. Jag litar på att kroppen kan det här och kvinnor är ju gjorda att föda barn, så smärta ska jag fan kunna stå ut med. Men det är lätt att vara kaxig såhär i förväg. :) under mitt missfall hade jag förjäkla ont och fick lite smått panik. Men då var smärtan aldrig något problem, snarare det att jag inte förstod med en gång vad som höll på att hända eftersom bl.a. 1177 Sa att det var helt normalt att blöda och ha ont i början. :/

Följ dina drömmar
  • Helhjärtat

Ja, jag tror också mycket på andningen så att man kan lägga fokus på något annat än att vänta på att värken ska gå över.

• Helhjärtat

Kan uppdatera lite jag med. Går in i vecka 29 imorgon och har ju mått bra hela graviditeten förutom onda fogar. Men nu börjar jag bli andfådd och lite klumpig också. Är 50% sjukskriven pga fogarna och det är mycket bättre nu. Fick världens blodtrycksfall idag som vägrade ge sig fast jag låg ner och hade druckit lite saft. Men tydligen så räckte det med att lägga sig på ena sidan så släppte det, för då blev det genast bättre. Tror bebis låg och tryckte mot något stort blodkärl för killen sa att jag var helt vit i ansiktet. Känns som en evighet till juni just nu. Men snart är vi där tjejer! :)

Följ dina drömmar
  • Helhjärtat

Jag sover hyfsat bra. Vaknar iofs varje gång jag ska vända mig pga foglossningen men somnar snabbt om igen.sen brukar bebis väcka mig en gång per natt med sparkar. Så det blir inte någon sammanhängande sömn längre men jag känner mig ändå ganska utvilad när jag vaknar. Brukar försöka vila en liten stund på dagen om tillfälle ges.

Följ dina drömmar
  • Helhjärtat

Någon annan här inne som fått en hormonrand på magen? Min sträcker sig vet hela magen nu.

Följ dina drömmar
  • Helhjärtat

Här tuffar det på. Går in i vecka 30 imorgon. Helt sjukt. :) är sjukskriven 50% men har blivit beviljad hel havandeskapspenning och jobbar bara två veckor till. :) vad jag ska fördriva dagarna med vette tusan, men det ska bli skönt att kunna vila ut och slippa tänka på jobbet då bebistankarna börjar ta över mer och mer. Har nästan inget kvar att köpa heller förutom spjälsäng och eventuellt en babysitter. Väntar på att vagnen som vi beställt ska komma, som jag längtar efter att få klämma och rulla runt på den. :)

Följ dina drömmar
  • Helhjärtat

Den har jag också hämtat ut. :)

Följ dina drömmar
Svar på tråden Gravid efter IVF i september 2012