Helhjärtat skrev 2012-11-02 21:15:02 följande:
Har märkt att jag börjat bli sugen på krispiga saker. Typ gurka och äpple. Tröck precis i mig ett äpple och en halv gurka direkt efter varandra och ändå känner jag att jag skulle kunna äta typ en hel gurka till. Är inte alls sugen på sötsaker.. känns som att det är lite för bra för att vara sant.
Sen har jag även märkt en annan sak, för ca 4 dagar sedan började jag med vitaminpiller för gravida. Innan har jag bara ätit folsyra och försökt fått i mig varierad kost. Men tänkte att det skadar ju inte att äta mer vitaminer. Och jag har märkt att jag inte behöver göra nummer 2 lika ofta längre. Undrar om det beror på att det är mycket järn i vitamintabletterna?! Vet att man kan bli hård i magen om man äter järntillskott. Hoppas bara att jag slipper bli förstoppad.
Förresten så gick jag in i vecka 10 (9+0) idag. :)
Jag kan inte äta vitamintablettet utan att bli hård i magen/förstoppad (inte ens halv dos), utan då får jag bälja i mig katrinplommonjuice, päron och russin...Har testat X antal märken men resultatet är det samma tyvärr...Hoppas det funkar bra för dig!