• gilda3

Gravid efter IVF i september 2012

Fan, fan, fan. Hade barnvakt ett par timmar och passade på att ha sex med min man. Och då fick jag en rejäl blödning!! Blev så knäckta, vi som verkligen, verkligen trodde det skulle bli nåt av det här. Har hört att man kan få blödning i samband med samlag, så jag hoppas fortfarande att det bara var det. Även om det var rätt så mycket rött blod. Men det verkar ha slutat blöda nu. Hoppas, hoppas...

• gilda3
    Rosa fjäril skrev 2012-10-07 16:53:43 följande:
    Gilda3: hoppas att allt kommer att bli bra!!! Hur är det nu?

Det gör inte ont. Känns som vanligt och verkar ha slutat blöda. Aningens, aningens rosa flytning kvar. Hoppas på det bästa! Känner mig fortfarande gravid, får försöka tro på det. Ska ringa kliniken i morgon och höra om man kan komma på tidigare VUL än planerat.
  • gilda3
    Rosa fjäril skrev 2012-10-08 08:14:35 följande:
    Glida3: hur har det gått?!

Ja, ursäkta att jag fläker ut hela mitt sexliv här Men nu är jag helt bombis på att det bara var sexet som gjorde att jag blödde. Det har inte gjort ont alls åt något mens/sammandragningsartat håll. Och inget mer blod. Känner mig mer gravid än nånsin Får väl ta det lugnt med de där trevligheterna tyvärr, för man blir ju så satans orolig!
  • gilda3
    månviol skrev 2012-10-08 20:12:02 följande:
    Oo ett litet tips... eller kanske "note to self": ät inte en massa rödbetor om du är rädd för sånt som är rött i toaletten. Det gjorde jag igår, och hjärtat höll på att stanna innan jag kom på varför allt var rosa...

Ja, det värsta med att vara gravid är att man kommer vara rädd att gå på toa ett par tusen gånger innan det kommer ut en knodd!
  • gilda3
    Helhjärtat skrev 2012-10-09 19:18:06 följande:
    Någon annan som blivit väldigt klumpig och tankspridd sedan ni blev gravida? Tycker jag tappar saker hela tiden och glömmer mycket. Tankspriddheten kanna bero på att man går och tänker på vad som finns inne i magen :) för det är typ det enda jag kan tänka på om dagarna men klumpigheten måste vara hormonerna?!
    Följ dina drömmar

Jamen jag är precis så också. Och det kom typ samma dag jag plussade. Har förlorat avståndsbedömingen helt!
  • gilda3
    Rosa fjäril skrev 2012-10-10 14:39:16 följande:
    Hur mår alla idag?? :)

Ont i brösten! Tror jag börjar närma mig d-kupa nu ...
  • gilda3

Månviol: Håller tummarna för att allt är ok! Man blir ju så himla nojjig. Jag hade en liten blödning ungefär vid den tiden när jag väntade min dotter. Och det gick ju bra Det är ju inte alls ovanligt med små blödningar i början av graviditeten.

• gilda3
    Baby Lei skrev 2012-10-12 10:57:00 följande:
    Grattis till alla som plussat! Visst är det en helt sjuk känsla - skräckblandad förtjusning.. Nu är det två veckor kvar tills jag ska på VUL på Linnékliniken. Jag mår lite illa då och då men har inte kräkts någon gång. Har ni gjort det? Jag har inte kräkts när jag varit gravid tidigare heller, men då har det ju slutat i missfall. Tänk att man kan önska sig lite mer illamående.. då har det gått långt.. haha!    

Jag mådde aldrig illa när jag var gravid med min dotter. Inget illamående alls nu heller. Gott tecken? faktum är att jag mår lite illa inför mens, men inte när jag är gravid, tydligen!
Svar på tråden Gravid efter IVF i september 2012