• Nickie

Gravid efter IVF i september 2012

gilda3 skrev 2012-10-02 18:00:41 följande:
    Skönt att höra att alla har symtom. Tror ni ökad fumlighet och förmåga att välta och tappa saker är ett graviditetssymtom?

Jag ringde kliniken idag och berättade att jag testat positivt. Hon på andra sidan lät som hon nästan blev gladare än jag. Kul att de är så engagerade!
    Fick också veta att jag har bf 5 juni och är i v 5 (4+5) idag.
    Första UL planerat till den 19:e. Pust.
    Åhh, va spännande!
    Lyckliga du som får testa så tidigt..
    Ja, det är ju skönt att man inte möts av nån sur-tant när man själv är överlycklig :)

• Nickie

haha, min sambo är bra gullig han.
    Sitter och gör pruttljud på magen och berättar små historier.
    Jag bara skrattar och säger att bebisen inte har utvecklat sina öron ännu :)
    Men bra gulligt känns det ändå.  

• Nickie

Fick tid 23/10.
    Konstigt hur tiden innan IVF började bara försvann medan den nu sniglar sig fram..

• Nickie
    Helhjärtat skrev 2012-10-05 08:16:02 följande:
    25 okt fick jag tid för ul. Hon flyttade även bak mig för jag trodde jag var i vecka 6 nu men är enligt henne bara i vecka 5. Men får bättre svar på ul. 3 veckor kommer kännas som en evighet!
    Vilken dag gjorde du ET?
  • Nickie
    Helhjärtat skrev 2012-10-05 09:01:47 följande:
    Äp 14 och et 17. Hon frågade bara efter et datumet. Räknar akkis från et eller var det hon som var lite bakom flötet?
    Då borde du ha gått in i vecka 6 idag? 5+0
    själv gjorde jag äp den 10:e och är då 5+4.
    De flesta andra jag frågat har räknat från äp iaf när de gjort ivf.
  • Nickie
    miqaw skrev 2012-10-05 09:46:20 följande:
    Jag frågade BM som jag pratade med vilken vecka jag kommer vara i när VUL blir och hennes svar var: I vecka 8, på det sättet som vi räknar. Och de räknar nog hela tiden 4+5 och inte som vi, att 4+5= v 6 osv. Vid MA hade jag kollat bara någon dag innan vilket vecka mm jag var i och jag sa v 13 till personalen, eller ja, 12+2 rättade jag mig till och det var det svaret de ville ha. Men jag ska fråga både exakt dag och BF- datum när VUL är OM det nu finns något...
    Jodå det ska det finnas, du och blir ju beräknade samma dag iaf =)
    Vet att när jag åkte in akut när jag väntade min son (pga smärtor i magen) så fick jag både bild och där stod det vecka 7+2 på.
  • Nickie

Man får helt enkelt räkna med att h*n kommer nångång i början på juni.
    BF dagen brukar väl nästan aldrig stämma på pricken iaf =)
    Min son hoppas bara på att h*n INTE kommer den 6:e för han vill inte dela födelsedag.

• Nickie

Hur är det med era symtom?
    Känns så konstigt, vissa dagar har jag jätteont i brösten och andra dagar är det som bortblåst
    för att senare komma tillbaka. Trodde man skulle känna det hela tiden?

• Nickie

Japp, har också läst att det är väldigt vanligt med metallsmaken.
    Jag hade molande värk i magen tidigare men nu mår jag nästan precis som normalt.
    Eller nja, lite ont i brösten då och då, kissnödig nästan jämt och rätt trött hela tiden.
    Imorgon ska jag upp och jobba, börjar kl 5 så jag måste upp vid 4 tiden i natt.. Suck..

Hoppas jag har lika lätt att somna som jag haft de senaste dagarna, för i vanliga fall så brukar jag inte kunna somna när jag ska upp så tidigt eftersom jag är så rädd för att försova mig.

Svar på tråden Gravid efter IVF i september 2012