• Nickie

Gravid efter IVF i september 2012

Kan inte förstå att det bara är 9 veckor kvar nu!
    Vi som har kämpat så för att bli gravida och väntat så länge.
    Tiden har sprungit i väg och jag har knappt börjat fatta att det är verklighet.
    Efterlängtade lilla bebis, men jäkla nervös jag börjar bli för förlossningen nu.

• Nickie

8/4 ska jag på nästa TUL och sen en i v. 36 också.
    Jag tar gärna också saker som dom kommer, så det blir inget förlossningsbrev eller nått för mig.
    Känns som att det kanske inte alls blir som man planerar och då kanske man blir besviken istället.
    Jag är nog mest bara rädd över att det ska ta lika lång tid som med sonen, man blir ju rätt utmattad efter ett tag.
    Vem vet, om nån vecka kanske jag bara ser fram emot det istället.

• Nickie

Jag har 68 dagar kvar nu.
    Känns verkligen som att tiden bara rusar iväg.
    Jag hade gått ner från 60 till 54 med lchf precis innan ET
    efter det så la jag av med det och gick upp på en gång till 58.
    Så från invägningen på 58kg så har jag ökat 13kg!!! Tro mig, det är SKIT TUNGT!
    På så sätt så hoppas jag att jag inte kommer att gå över för mycket den här gången för jag orkar inte mig själv och ryggen håller på att gå av tror jag :)
    Hoppas på att det mesta försvinner vid förlossningen och amningen iaf.

• Nickie

En liten bild på bebis ansikte från tul igår.
    Fick det garanterat till 100% att det var en flicka nu med, det känns skönt med tanke på allt lila och rosa jag köpt redan :) Väldigt trött var hon när vi var där så vi fick se när hon gäspade på ultraljudet. Sååå gulligt.. Hon växte på bra trots sina bara 2 kärl i navelsträngen. 10 maj ska vi tillbaka igen. :)

• Nickie

Ja, det är bra underbart att få se sin lilla där inne. <3
    Jag har ju blivit lite bortskämd med ultraljud den här graviditeten, har hittills hunnit vara på 5st.
    Men inte alla barnmorskor o läkare har varit så trevliga så dom vill dubbelkolla kön.
    -Det här är faktiskt ett tul, inte ett könsul! Har vi haft en som har kläckt ur sig.
    Vi fråga ju bara lite snällt om hon kunde säga ifall hon såg nått under tiden hon ändå höll på.
    Nu fick vi iaf världens gulligaste som gick igenom hela bebisen från topp till tå och visade upp könet på en gång vi frågade. Sån skillnad på människor.
    Hoppas du får nån bra och trevlig människa när du ska dit :)

• Nickie

Jag har bf 2 Juni, men börjar nästan tro att hon kommer att komma tidigare.
    Låg inne på förlossningen förra veckan med ctg och hade sammandragningar var 3:e min.
    Tur nog så la det sig av sig självt och tappen kontrollerades och var 4,3 (skulle vara minst 3 cm) så efter några timmar där under uppsikt så fick jag åka hem. Nu måste jag vila ordentligt sa dom. Så jag rör mig typ bara mellan skolan och hemmet med cykel. :)

• Nickie
    Helhjärtat skrev 2013-04-29 09:03:15 följande:
    Idag ska jag och karln åka till Sthlm och gå på stand up med Schyffert och Gustafsson, det blir nog sista stora grejen vi gör nu innan bebis kommer. Känns så konstigt att bebis snart är här. Jag kan inte riktigt se längre än till bf datumet, efter det är det ett blurr i mitt huvud, kan inte planera något förens jag vet vad som gömmer sig därinne. Första barnet och allt kommer vara nytt, hur kommer jag må efter förlossning, kommer amning att funka, kommer bebis sova på nätterna osv osv. Spännande och läskigt på samma gång. :)
    Åhh, visst var dom bra! Jag och killen åkte och kollade på dom här på uppsala konsert o kongress. Ville hålla mig i närheten av Uppsala ifall att :) Jag skratta så jag grät och hade sammandragningar resten av kvällen, men det var det helt klart värt :)

Igår var jag inne på akademiska och gjorde vändning på lillflickan, usch va obehagligt det är.
    Dom lyckades iaf och nu kan jag bara hoppas att hon ligger kvar där. Får se på måndag var bm säger.
    36+2 idag och inte lång tid kvar. Måste jag göra en till vändning så ska jag försöka få igenom igångsättning på en gång för jag orkar inte göra om det 3 gånger känner jag...
  • Nickie

Har inte varit inloggad på ett tag eftersom min son dragit in min dator i sitt rum. Men här sitter jag iaf med min 1 vecka gamla dotter i knät. :) 3 juni kom hon ut i en rasande fart! 3630g och 52cm lång och heeelt perfekt! ? Grattis till er andra som också har fått era små och kämpa på ni andra för snart är era små vackra här :)

• Nickie

Tack :)

miqaw, jag hade en väldigt lik din förlossning.

Kan försöka berätta lite kort.

vaknade den 3e med en liten blödning och gick åka in till förlossningen för kontroll. Allt såg bra ut men jag hade inte öppnat mig alls, teckenblödning sa dom så det var bara att åka hem med rådet att röra på mig för att det skulle komma igång. Kom hem och gick på långpromenad med hunden och sen ner på stan och käka kinamat med syrran. Killen kom hem vid 17 och då hade värkarna börjat komma igång ganska bra, skicka iväg honom för att köpa cola och godis till förlossningen. Låg hemma och kände att det började göra ondare så när killen kom hem igen så fick han gå på promenad med hunden och sen iväg och lämna sonen hos hans farmor. Kom in till förlossningen runt 21:45 tror jag och då skulle dom koppla på ctg. På 3.e värken höll jag på att avlida och sambon fick ringde på signalklockan. Barnmorskan hjälper mig att komma in i andningen igen och undersöker mig undertiden, konstaterar att jag är öppen 10cm. Dom sliter nästan av mig kläderna och tar in mig i förlossning rummet där jag får en gåstol och lustgas. Hinner ta en värk till och sen kommer krystvärken. Lägger mig i sängen och krystar medan dom tar hinnorna så vattnet går och på 3e krystvärken kom hon ut kl 22:30. Så ca 45 min han vi vara där innan hon kom. Tur att vi han dit i tid känner jag idag.

• Nickie

Ja det gick galet fort. Jag hade ju packat bb väskan för en vecka känns det som, den han jag inte ens öppna. Kl 11 dagen efter var vi hemma i lägenheten igen.

Svar på tråden Gravid efter IVF i september 2012