• Frankie86

Gravid efter IVF i september 2012

Lillflickan: oj så pass tidigt, hoppas att ni alla mår bra! Men framför allt ett stort grattis!
    I vilken vecka föddes han?

• Frankie86

Nu är jag också hemma från TUL. Fortfarande en pojke i magen ;) han ligger +6% över normalkurvan, så dagens uppskattade vikt blev ca 2100gram. Så det känns ju ändå lovande men stort. Hoppas han stannar kring 3500-3700gram vid fullgången tid. Han får gärna komma något tidigare.

Hon mätte hans fot som hon fick till 7cm, det känns stort för att vara i 32+0.
    Men allt såg bra ut :)

• Frankie86

Haha ja! Det är väl bara att vänta och se hur stora dom faktiskt är när han kommer ut :) stor kille, hoppas han kommer tidigare :)

Fick två bilder i profil :)
    Annars var det svårt att se :)

• Frankie86

Idag ska jag ner till bm och lämna urinprov. Ringde i veckan och påtalade mera sammandragningar och ont i svanskotan.
    Ska utesluta uvi, på tisdag får jag träffa läkaren för att diskutera sjukskrivning.
    Har ca 3v kvar på jobbet, men nu börjar det bli tungt.
    Tungt att andas och ständiga sammandragningar.
    Så det vore skönt att få gå hem tidigare utan att ta ut alla semesterdagar.

Hur mår ni andra idag?

• Frankie86

Nej ont i svanskotan har inget med uvi att göra, var nog bara jag som var lite otydlig i mitt tidigare inlägg :)

Jag hoppas på sjukskrivning på 100% dessa sista veckor.

Jaha så ont i svanskotan kan ha med "foglossning" att göra. Jag trodde det berodde på att jag blivit så tung haha :)

• Frankie86

Så bra att det kan tänkas bero på något annat förklarligt ;)

Även om jag helst skulle slippa det såklart.

Igår var vi på Magnus Ugglas show på hamburger börs jag och sambon. Vi fick mat och showbiljetter i förrgår rent spontant av svärföräldrarna, så dom tog dottern igår på dan och över natten.

Kul att komma ut på en sista grej ihop innan lillebror kommer :)
    Men oj va trött jag var när vi väl åkte hem, kon väl i säng kring 01 :)

Svullna fötter och ben, då var det skönt att ställa sig i badkaret och spola med kallt vatten.
    Vaknade såklart kl 8 imorse, som vanligt ;)

Men nu blir det bullbak, i morgon har vi treårskalas för dottern som fyller på onsdag :) stora tjejen :)

• Frankie86

Igår var jag hos läkaren. Blev sjukskriven 50% pga mina besvär med svanskotan. Skönt! Så nu ska jag bara jobba förmiddagarna på jobbet, så då kan jag vila hemma tills jag ska hämta dottern på förskolan :)
    Kommer jobba så här i två veckor till sen går jag hem på semester helt :)

Angående amningsbh så köpte jag två stycken för flera månader sen, när brösten spände som mest. Har även fått ett par från min syster som är i en större storlek.
    Förra gången var mina bröst bara större i några dagar, sen blev dom mer normalstora när mjölken runnit till ordentligt.

Känns som att det börjar bli läge att packa en bb-väska snart. Har glömt bort vad jag tog med mig förra gången. Kläder till bebisen, mjukiskläder till mig själv och lite hygienartiklar känns väl mest aktuellt.
    Ingen idé för mig att packa i några ätbara saker än, kommer bara hinna äta upp det ändå ;)

• Frankie86

Rajsiin: va skönt att dagen är här! Jobbigt med en massa frågor, men det sätter igång när bebis är redo. (Lätt för mig att säga som har 20 dagar kvar). Otåligt att vänta,men jag hoppas du får en bra dag! Passa på att vila, ta en fika med en god vän och bara vara ;)
    Snart har ni er lilla bebis här hos er!

Idag börjar jag min ledighet hemma! Ska börja dagen med att åka till Ica och köpa nybakat bröd till frukost, dottern är lämnad på dagis.

Ha en bra dag alla härliga tjejer! :)

• Frankie86

Va spännande Miqaw!
    Även om det känns jobbigt så är det ett tecken på att kroppen ställer in sig inför förlossningen. Försök att vila så mycket du kan under dagen, du vet aldrig när det händer igen.

Jag hade förvärkar till och från under 2 dygn innan mitt vatten gick med dottern förra gången.

Så för varje förvärk är du en närmare din förlossning. Lycka till när det väl sätter fart!

Du är väl beräknad till i morgon va? :)

• Frankie86

Miqaw: ja mitt vatten gick på natten när jag precis hade släckt lampan. :)

Det händer när man minst anar det, dottern kom då 1 dag innan bf. Mitt emellan vårt egna datum och datumet från rul. Så du kanske har din prinsessa här senast på lördag. Inte allt för långt kvar.

Se till att du har packat ner det du vill ha i bbväskan.
    Jag ska faktiskt åka och köpa lite proviant idag till min väska.

Ett tips, packa ner babyvåtservetter, kan vara skönt att använda själv när man varit på toaletten, man är inte allt för superhäftig down under efter en förlossning ;)

Amningsinlägg till bhn kan vara bra också, allt beroende på när mjölken rinner till och hur länge ni får vara kvar. Som omföderska får jag bara stanna en natt, då lär ju knappast amningen ha kommit igång ännu.

18 dagar kvar och nu börjar jag bli uttråkad att vara hemma, och då är detta enda ensamma dagen jag har hemma än så länge ;)

Svar på tråden Gravid efter IVF i september 2012