Gravid efter IVF i september 2012
Hejsan
Plussade i morse för första gången i mitt liv efter mååånga års väntan. Helt otroligt roligt, skulle gärna följas åt med er här.
Hejsan
Plussade i morse för första gången i mitt liv efter mååånga års väntan. Helt otroligt roligt, skulle gärna följas åt med er här.
Tack så mycket Caroline. Det känns så overkligt ännu på ngt vis ännu, men det är ju högst VERKLIGT.
Så många minus och så äntligen ett pluss!
Tack för påhälsningar och uppmuntrande ord och jättegrattis till er alla på tråden. Vad roligt att det har gått så bra.
Det känns toppen att ha den här tråden och dela med sig och uppmuntra varandra.
Jag håller tummarna för dig, aqua84.
Hej
Jag fick tid för vul 26/11, är inte det typ jättesent? Jag är då i v 10. Jag skulle så gärna vilja se att allt är ok så tidigt som möjligt. Undrar om jag ska få be om att komma tidigare.
Lycka till till alla i veckan!
Jättegrattis till er Miqaw och Nickie. Vad underbart att se era ultrljudsbilder. Vad tydligt era liv syntes därinne. Det måste vara en härlig känsla att få se sitt barn därinne. Själv är jag lite nervös, trött och tar det superlugnt. Mitt Vul blev inte tidigarelagt så jag har en lång väntan framför mig. Det känns mycket verkligt att vara gravid men också overkligt. Det kommer gå bra för dig Helhjärtat. Håller mina tummar!
Vad glad jag blir över att se era ultraljudsbilder och få veta att det har gått så bra för er alla. Blir känslan av att vara gravid annorlunda efter att ni fått se er lilla bebis? Helt fantastiskt och ett jättestort GRATTIS till er alla.
Grattis Nina och välkommen hit! Efter att ha kämpat så länge för att få till ett syskon är det overkligt när det sker. Jag och min sambo gjorde utredning för 3 1/2 år sedan och började våra behandlingar för 2 1/2 år sedan. Vi har nu blivit gravida på vårt 3:e (eller 4.e/avbrutet i sista stund) ivf försök och jag är så stolta över att vi har lyckats den här gången. Vad är Assisted hatching Nina?
Känner mig rätt gravid, ömma bröst, trött och kissnödig hela tiden, härlig känsla!
En skön och lyckosam vecka önskar jag er alla.
Vad sorgligt Lac, en stor kram från mig också.
Grattis Månviol och Lisa till era tickande hjärtan.
Lac, Hoppas att läkarna sett fel och att ditt lilla liv fortfarande lever.
Lisa, Hoppas verkligen att den grå fläcken är en tvilling.
Kram på er alla i höstmörkret
GRATTIS! Caroline och Aqua, vad skönt det måste kännas. Glad för er skull. Drömmer mycket(!) konstiga drömmar varje natt och jag som aldrig brukar drömma ngt. + kissar minst en gång varje natt. Någon annan som börjat säga märkliga saker, typ fel ord i meningar när man minst anar det.
Stort Grattis till dig Nina.
Grattis Nina
Hej Caroline. Läser graviditetsinfo att slemhinnorna i kroppen blöder lättare när man är gravid.
I familjelivs gravkalender v.12 kan du läsa;
"Om det inte är blodfärgat eller rinner så kan det bero på andra orsaker som till exempel lågt liggande moderkaka. Om moderkakan är placerad långt ned mot livmoderhalsen kan det uppstå en liten blödning från kanten av moderkakan."
Hoppas du känner dig mindre orolig.
Jag är jättenervös inför VUL på måndag. Allt har kännts jättebra hela tiden fram tills nyligen men de senaste dagarna har jag varit spänd, suprenervös och lite mer pessimistisk än vanligt. Så rädd för att inte lyckas.
Kram på er alla och trevlig helg!
Vi fick se en väldigt livlig krabat därinne!