• Lac2010

Gravid efter IVF i september 2012

Hoppar gärna in här! Gick in i v 9 idag efter ett FET. Bara läst sista sidan om det roliga att berätta.. Vi tänkte på våran 2 årings kalas i december att han skulle få ha en tröja där de står, Blivande storebror! Ska bli kul!

• Lac2010

Hej tjejer! Har hunnit med att vara på tre vul och nu sista som gjordes såg vi en liten ärta med starkt pulserande hjärta! En härlig känsla :)) har dock en hel del snurrar i huvudet..första Vul vi var på såg man en fin hinnsäck och något han trodde kunde vara det andra ägget (satte in 2) men inte tillräckligt fin. 2 vul, en hinnsäck med något man kunde ana vara "bebis" och den andra säcken fanns de inte ett spår efter. MEN i tisdags när jag va på kontroll igen! Fanns där 2 hinnsäckar..som va lika stora och fina, men man kunde bara se foster i en med hjärta som slog! Så va fasen ska jag tro..hon sa bara..va INTE så säker på att de "bara" är en som fastnat. Så på onsdag får jag se..återkontroll..hon ville följa upp och se om det är en eller två! Nervös!!

• Lac2010

Här har ni en som är förtvivlad idag.. Vart på vul och han såg inget hjärta.. Såg ju ett hjärta för en vecka sen.. Så jag skulle ställa mig in på att det inte går vägen.. Så imorgon blir det att ringa gyn i min hemkommun och be dom om ett andra utlåtande. Finns där inget hjärta så får jag väl något äckligt piller att stoppa i mig så blödning kommer igång.. Känns så jävla trist! 9+5 idag..men han mätte den lilla till bara 7+5..så hoppet rann nog ut.. ( vill bara gråta!!!

• Lac2010

Hej tjejer, tack för alla styrkekramar! De värmer. Min man ringer och ringer till gyn här i Nyköping som en tok för att få en kontroll med samma läkare och maskin som både visat och spelat ljudet av pyrets hjärta. Men verkar som vi får vänta till måndag :( har än så länge inga känningar i magen eller fått någon tendens till rosa på pappret..så vet inte vad vi ska tro. Men har ställt in mig på att det blir ett MA och att de kommer få hjälpa till att få ut det. Känns inte roligt att ställa sig in på de värsta, men då kan jag inte bli mer ledsen iaf.. Bara så mycket gladare om det visar sig att det fortfarande lever. kram till er alla!

• Lac2010

Hej tjejer. Fick bekräftat idag att det va mf.. Så sitter nu i soffan med sonen och myser och bara kramas. Fick ta ett piller på kliniken, sen fick jag 4 till med mig hem..att ta på onsdag för att få igång allt..så kallade abortpiller..känns ruttet att få ta dom. Usch! Mår som en påse skit! Men mitt i alla tårar ringer min mormor och säger att det är väl klart att lillprinsen ska ha ett syskon..säg till i mars när ni flyttat klart och är på plats på nya stället så betalar vi nästa FET. Vilket kommer bli det sista.. Älskar mina morföräldrar! De fick mig att le en dag som denna! ❤

Svar på tråden Gravid efter IVF i september 2012