Gravid efter IVF i september 2012
Hej tjejer!
Jag har precis plussat efter min första FET.
Min resa i IVF världen började tidigt i våras, då jag gjorde den långa behandlingen. Äggplocket gav fem fina befruktade embryon, ett sattes in och fyra gick till frysen. Jag plussade som på beställning och tänkte att det här var ju en ganska enkel match trots allt.. (efter två år av egna försök)
Vi fick se ett fint litet tickande hjärta i v 8 och började våga hoppas att det skulle gå vägen. Det gjorde det inte. I v 12 fick jag en liten blödning. (en minimal beigerosa strimma) och det visade sig att fostret dött i mitten av v 9.
Efter att ha försökt att tänka på annat under sommaren gjorde vi vår första FET för tre veckor sen. De tre första embryona klarade inte upptiningen men det fjärde visade sig vara en överlevare och kunde återföras.
Nu har jag alltså plussat och känner mig såklart jätteglad men också väldigt skadad från sist.
Det känns väldigt skönt att hålla till i en tråd där alla förstår att vi kanske inte bara ser det här med ett rosaskimmer. Vi vet ju alltförväl att det kan gå fel också. Samtidigt så lovade jag mig själv när jag fått missfallet i somras att om jag blir gravid igen så ska jag njuta av det varje dag. Och nu är jag ju gravid igen.
Så jag ska göra mitt bästa!
Jag borde vara beräknad till någon av de första dagarna i juni förmodar jag, hade ägglossning den 13 september och gjorde min FET den 16 september.
Jag har fått tid för ultraljud den 25 oktober... Så läskigt!
Jag och min kille bor i Stockholm men har gjort IVF'en på Carl von Linnékliniken i Uppsala. Vi är oförklarligt barnlösa. Men alltså med ett litet embryo i magen! (ska inte skriva "just nu".. som jag tänkte... hahaha. Helt oförbätterlig)