IsDimma skrev 2013-02-09 17:26:17 följande:
Jag förlorade min bästa vän i ett självmord för 5.5 år sen.
Det kunde varit jag som skrev din trådstart då. Och jag ska inte säga att jag kommit över sorgen efter honom. Det kommer jag aldrig att göra. Men det är lättare idag!
Jag valde att fly ifrån mina egna känslor, jag flyttade utomlands, lämnade allt därhemma, begravde mig i jobbet där borta, jag kunde med lätthet jobba över 60 timmar varje vecka. Det orkade jag med i nästan två år.
För tre år sen flyttade jag hem till Sverige igen. Först då tillät jag mig själv att sörja på riktigt, då kom verkligheten ikapp.
Livet går vidare, det gör det även om man inte tror på det just då och just där.
Jag kommer alltid att sakna honom. Alltid. Jag kommer aldrig träffa någon så bra igen. Men jag hade förmodligen aldrig flyttat till Göteborg om det inte varit för allt som hände och då hade jag aldrig träffat min sambo. Jag hade planer på att flytta till Stockholm, ihop med bästa kompisen, när jag slutat plugga. Jag ville absolut inte ner till Stockholm efter att han försvann.
För mig var räddningen faktiskt två killar här på familjeliv. Dom pratade med mig varenda dag om allt och inget. Dom lyssnade och lekte lekar med mig över nätet för att få mig på bättre humör. Dom har förmodligen glömt mig för längesen men jag glömmer aldrig dom!
vad skönt att du gått vidare och fixat att överleva, styrkekramar till dig i din kortsatta kamp. frågan är bara den att när man är förlamad av sorg..... HUR går man vidare???