Förlorat min bästa vän
Första åren stängde jag mest inne känslorna, något som fungerade för stunden men inget som hjälpte mig framåt. Nu när jag kan se tillbaka så inser man att man hade så mycket själv, många operationer, massor av mediciner och på det även det psykiska, något fick vänta helt enkelt. Känslorna fick vänta. Det som har varit jobbigast är att folk dragit sig undan, rädda för att såra, och rädsla för att inte kunna vara ett bra stöd.Förmodligen inte vetat hur de kan stödja. De dagar jag mår dåligt låter jag känslorna styra, vill kroppen vara ledsen så får den det. De dagar jag orkar besöker jag graven, när det varit riktigt jobbigt har jag åkt ut till olycksplatsen, i början hoppades man att huset skulle stå kvar och att allt var en dröm, men idag är bara grindarna kvar och en tom ojämn, gräsmatta, men platsen ger mig ändå ett lugn inombords. Man kommer aldrig att förstå men man kommer acceptera. Jag kan bara ge det rådet att låta det som gör ont få utlopp, om det är via gråt, samtal, skriva, musik etc känner man bäst själv. Kram
Jag förstår precis hur du bråkar åka till olycksplatsen och graven, jag har också varit vid graven ganska många gånger. Ibland har det varit bra, ibland fruktansvärt.
Att acceptera. Det är det man måste göra alltså. Jag vet inte om jag nånsin kommer kunna det, acceptera hur fruktansvärt orättvist livet är. Men att hon är borta? Det återstår att se. Tack igen för dina ord.