Inlägg från: s fia |Visa alla inlägg
  • s fia

Vart hittar jag en snygg cocktailklänning/partyklänning?

Hejsan!!

Jag siter just nu och  letar som en tok efter en perfekt klänning.

Jag och min vännina ska hålla i ett litet cocktailevent, med Sex and the City-tema. Och klädkoden är då cocktailklänning under tolkningen SATC..

Eftersom jag inte vanligtvis klär upp mig så ofta och detärndå är lite temaparty  så känns det extrakul att kunna ta utsvängarna.

MEN nu tillproblemet, jag hittar inte någon klänning som helt rätt!

Så snälla tipsa gärna om bra sidor på nätet med läckra klänningar.
    n
    Längre ner på denna länken har jag satt ihop ett litet kollage med klänningar... tyvärr fanns inge av dessa i min storlek.. så jag hoppas kunna hitta något liknande elelr ännu bättre 

http://www.mamafia.se/search/label/SATC-EVENT

• Svar på tråden Vart hittar jag en snygg cocktailklänning/partyklänning?
  • s fia

ojj så slarvigt jag skrev.. hoppas ni förstår mig trots allt

• s fia

sär skriven skrev 2012-09-24 22:18:15 följande:
    search.eim.ebay.se/

Ja där fanns det en himla massa! 

Frågan är bara hur de fungerar om man beställer utomlands...just med tullavgifter o sånt?

Denna nedan tyckte jag var lite söt.. frågan är om den verkligen ser ut så som på bilden elelr om de kommer hem något "billigt" krimskrams :-P     

Va tycker ni ananrs om den? Tänker den tillsammans med lite naturligt lockigt rufsigtt hår, lite Carrie stil men att bryta av det med lite ett par lite "hårdare" skor o väska..så det inte blir för sockersött?    

• s fia
    sär skriven skrev 2012-09-24 22:37:36 följande:
    Just den tyckte jag inte alls om faktiskt, men det är ju du som ska bära den!

Jag har beställt ett par klänningar därifrån, båda har varit jättefina och enligt bilderna. Har aldrig behövt betala tullavgifter när jag köpt något, de skickas som regel som "gåva".

Hihi de e sant  Tur du är ärlig   Kikade lite mer på sidan och den såg inte alls ut sådär som på bilden :-/ Så jakten fortsätter...

Vad roligt at du varit nöjd med  dina köp... fick du vänta länge på leveransen? 
  • s fia

Tack så mycekt för allla tips jag hittills fått! Jag tar gärna emot fler

Jag har kikat in Jenjenshouse, men har läst mycket bra och dåligt så jag vågar inte chansa.. eftersom eventet är om en månad blir de lite tight med tid att hinna få hem den i tid oxå... Annars fanns de massa tuffa där

Åhh va många länkar! Tack snälla , dock var de ignen som kändes helt perfket.. attans att mans ka va så "kräsen" 

Klänningen behöver inte alls vara vit   Just nu fastnade jag för denna ifrån Ida Sjöstedy. LOVE IT!  Frågan är bara vart man får tag på den och hur dyr den kan tänkas vara :-S

• s fia
    bisous skrev 2012-09-27 14:56:26 följande:
    Vilket roligt event!

Klänningen från Ida Sjöstedt är fantastiskt fin. Jag tror att hennes klänningar brukar ligga mellan 1000-2500kr, tyvärr finns det ganska lite att köpa online.

Måste det vara en klänning? En ljus kjol och rosa linne blir väldigt Carrie utan att bli för utklätt eller spexigt. Denna kjolen är från Mango, finns på ASOS.

Att jämföra med;

Men alla som älskar SATC vet ju att det viktigaste inte är klänningen, utan skorna!
    Hahaha:-P Nä de har du såå rätt i

De e alltså skor jag bör hitta 
  • s fia

Tack va söta ni är! <3 Jag ska sätta mig i lugn o ro o kolla igeom  när gossen somnat

Svar på tråden Vart hittar jag en snygg cocktailklänning/partyklänning?