isolande skrev 2012-09-24 13:06:04 följande:
Jag måste bara säga att jag tycker det är helt fel att avsäga sig sitt ansvar genom att villkora situationen för en tonåring som inte vet vad hon ger sig in på." -Jag skiter i att hantera min häst, men du, Lisa 14 år, måste LOVA att du gör ditt bästa, annars tar vi tillbaka den"
Gotlandsrussen kanske går i flock som vilda, låt gå, men då skall för f-n en VUXEN först och främst hantera ponnyn på marken så den är snäll. Inte lämnas över till ett barns ansvar. De som gör det har förmodligen inte sett vilka olyckor som kan hända. Visst, barnet kanske inte blir skadat, men hur kul är det att se sin älsklingsponny skena ut på trafikerad väg, hänga sig i transporten, sparka ut dörrar i boxen, gå omkull på gången, osv osv?
Nu tycker jag att du tar i.
Jag har inte sagt att det är rätt eller fel. Jag har bara sagt ATT det är så. Tjejen i fråga är mycket kunnig i att kunna hantera sin häst och har kommit mycket långt med henne. Med det sagt så vill jag hänvisa till att hästen inte på nåt sätt är ohanterbar..bara lite "olydig i vissa situationer fortfarande.