Undehållsbidrag?
Ja,alltså..ALLT ska ju ingå i underhållsbidraget(det man räknar ut på blanketten på fk sida)
Ja,alltså..ALLT ska ju ingå i underhållsbidraget(det man räknar ut på blanketten på fk sida)
Nä,inte underhållsbidraget..det är ju uträknat med hänsyn till barnets kostnader och föräldrarnas lön osv.
Skillnad med underhållet från fk(1273 men även där,kan man inte göra mycket om den andre föräldern inte tänker /vill betala med.
Hur mycket underhållsbidrag betalar den andre föräldern?
Medicin tex..kan ju högst bli ett maxbelopp/år? Så delar man det på 12månader och på båda föräldrarna. Så räknar man med allt sånt i underhållsbidraget..och då ska allt ingå.
Det var domstolen som bestämde underhållet för vår son. De räknade med hans mediciner, ishockey etc i hans kostnader. Jag fick sen underhållasbidrag på 2 400 kr per månad.
Ts fråga var : Hur gör ni? och jag svarade #22 och #24. Jag skiter fullkomligt i vem som betalar vad, för barnen har jag 2 x 1273:- + 2 barnbidrag med flerbarnstillägg, thats it, inget mer och jag betalar alla aktiviteter, mediciner och annat som kan kosta skjortan utan att uf lägger nåt extra.
Vad var det som var svårt att förstå? Och varför förutsätts det alltid att en uf som aldrig träffar barnen ska va en pappa?