• PolyPond

Lär du dina barn att man inte får svära?

Lär du dina (eller andras) barn att man inte får svära?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Lär du dina barn att man inte får svära?
  • Mrs Green

Jag tycker själv det är ok att svära ibland om man gör sig illa eller tappar ut hela pannkakssmeten på golvet eller så... och det tillåter jag att min dotter gör också. 

• view

Nej bara att man inte svär till eller om andra och att man inte använder ord man inte förstår.

• emzemz

Lilith Dark, likadant här hemma, sonen säger till mig när jag svär att det får man ju inte göra! Han har någon gång ifrågasatt radiopratare när de svurit ;)

• adaeze

beror väl lite p åålder. när mina barn är mer vuxnaså kan jag väl acceptera en och annan välplacerad svordom, men känner inte att en treåring har så stort behov av sådant i sitt vokabulär

• Litet My

Jag vill inte att de svär, dock tillrättavisar jag bara i de fall det är svordomar på ren jävelskap, Sonen har en förmåga att svära när han är riktigt upprörd över något men lyckas ändock pricka svärorden i ett ganska bra sammanhang,då tillrättavisar jag inte, mycket för att jag själv svär om jag slår mig på fingret eller blir riktigt arg.

• PolyPond

Själv förstör jag andra vuxnas uppfostran genom att tala om att "det får man visst", om ett barn hävdar att man inte får. Skrattande

Jag svär inte särskilt mycket själv, men kraftuttryck finner jag tämligen harmlösa i denna galna värld.

• hellokill3r

Äsch jag bryr mig inte om sånt som "det var skitkul!" Eller "fyfan vilket väder" och sånt, det är harmlöst. Fula ord (typ fitta, hora, kuk) det är däremot totalförbjudet. Eller att svära åt nån typ "är du helt jävla störd" osv.

• hanna03

hemma hos oss har jag alltid haft en regel . När man blir 18 år då får man svära :) o det har gått bra . Visst kan det komma en o annan liten svordom , men inget större . dom vet ju att dom är under 18 :)

• hellokill3r
    hanna03 skrev 2012-09-20 09:59:25 följande:
    hemma hos oss har jag alltid haft en regel . När man blir 18 år då får man svära :) o det har gått bra . Visst kan det komma en o annan liten svordom , men inget större . dom vet ju att dom är under 18 :)

Vilken larvig regel
  • PolyPond
    hellokill3r skrev 2012-09-20 09:55:12 följande:
    Äsch jag bryr mig inte om sånt som "det var skitkul!" Eller "fyfan vilket väder" och sånt, det är harmlöst. Fula ord (typ fitta, hora, kuk) det är däremot totalförbjudet. Eller att svära åt nån typ "är du helt jävla störd" osv.
    Fitta, hora och kuk är väl inte fula ord?
    Däremot blir det ju fel om man använder det för något annat än horor, fittor och kukar.
    En "jävla kuksallad" kan man ju lätt få till något annat än en äcklig grönsallad, t.ex...
Svar på tråden Lär du dina barn att man inte får svära?