inkomptetenta socialsekreterare
Jag har vart med om en socialutredning på barn och familj. Det var jag och polisen som gjorde en orosanmälan för hur min son har det hos sin pappa.
Nu fyra månader senare är utredningen klar , MEN allt det jag uttryckte oro för har blivit negligerat. Tex uttryckte jag oro för att pappan använder alkohol och eventuellt fortfarande har ett drogmissbruk. Detta tog de till sig och noterade. När jag var på sista mötet där de berättade de det kommit fram till påpekade jag att jag fortfarande ville att de skulle ta reda på hur det låg till med missbruk. De sa de skulle FRÅGA pappan om han VILLE..
sen när jag hörde från dem sist så hade de "glömt" bort detta och frågade ånyo, " så du är orolig över det.." ja bara JA!! Men sen pratade hon bara bort det..
Till detta hör även att de inte hört eller pratat med de andra anhöriga till mig som jag nämnt hade info om vår situation.
Jag tycker att denna utredningen är dåligt gjord. De hade fyra månader på sig och efter 2 månader var den klar och under sommaren då de hade tid att göra drogtest eller förhöra sig om den sitsen eller prata med fler av dem jag nämnde har de inte gjort NÅGOT..
Hur går man tillväga???
jag vill ha en ny utredning och på något sätt uppmärksamma att de har gjort fel. Jag har ju tänkt överklaga utredningen och så. Men kan man också anmäla dem?
Eller hur gör man?