Fraggelgirl skrev 2012-09-16 22:11:11 följande:
Jag tycker inte det är fint med svordomar, och det låter så otroligt fult när små barn svär. Jag kan inte se att en tex femåring ska behöva säga fy fan eller helvete om något inte fungerar. Tycker det låter fult när man själv säger det också. Nu är jag ingen ängel, jag svär av och till jag också, speciellt när inget fungerar och man är stressad. Man får ut sin aggression. Men jag tycker inte det är särskilt fint när vuxna svär heller för den delen. Men det är skillnad när man svär var och varannan mening än om det sker en gång i veckan eller så.
Min dotter har svurit några gånger, några gånger har jag skrattat och andra har jag sagt ifrån att så säger man inte, beroende på tillfälle. Jag vet att hon kommer att lära sig orden, och har snappat upp på dagis. Vi gör inget stort nummer av det - bara det inte är åt någon hon säger saker. Men då vi sällan svär här hemma så är det sällan hon använder de orden också. Även om hon mycket väl kan några.
Sen vad andra gör är upp till dem. Inget jag lägger mig i, mer än att i mitt huvud tycker att det är fult. Kanske jag säger åt barnen om de är hemma hos mig eller om jag är i närheten att så säger man inte. Beroende på situation och så förståss.
Skumt att skratta ena gången hon svär och nästa gång skälla. Hur tänkte du där?
På fråan om varför man svär kan jag ku bara svara för mig själv. Jag svär mär det känns bra att svära för att få ut frustrationen. Spillar jag en kopp varmt kaffe på mina vita byxor sÅ känns der myckey bättre att brista ut i ett helvete!! An ett " hoppsan "