Hur får jag min snart 3 åriga son att sluta med blöja?
Eller åtminstonde bli lite intresserad av att kissa på toaletten. Han fyller 3 år i början på oktober och har blöja på heltid. Jag försöker ta av blöjan och sätta honom på toaletten men han blir bara förbannad och vill ha blöja!
Hur har ni gjort?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-11 17:25
Hej igen! Min son fyller fyra i oktober och har vart blöjfri sedan November förra året, dag och natt, det har gått hur bra som helst fram till nu. Dom senaste veckorna så har han kissat på sig lite innan han gått på toa. Nu kissar han allt i byxorna, han bryr sig inte om att gå på toaletten, han går med sina kissade byxor tills en vuxen ser det. Vi har vart till läkaren och kollat urin och socker och sånt eftersom han kissar rätt ofta också så det går flera byxor om dagen. Men det var inget fel på honom. Nu funderar jag helt ärligt på att köpa hem blöjor åt honom. Jag orkar inte. Han kissar på sig hela tiden. Fattar inte varför han slutat gått på toa!.
Är det fel att ta på honom blöja igen? Jag vet inte vad jag ska göra. har pratat med honom, mutat honom, hotat med att han inte får godis ikväll om han inte går på toa men inget fungerar, han kissar i byxorna iaf.