Inlägg från: Varärstorken |Visa alla inlägg
  • Varärstorken

Rengbågsförsök?

Ok ljusskimmer, det är nog bra att kroppen och knoppen får återhämta sig lite. Men samtidigt skönt att ni inte behöver vänta länge!

Idag fick vi brev från sahlgrenska med besked om att vi nu är godkända för donationsbehandling. Vi uppmanades att ringa dem nästa vecka. Då får vi reda på behandlingsstart förhoppningsvis!

• Varärstorken

Välkommen vargen.

Var gör ni inseminationerna?

Jag och min käresta har gjort 4 inseminationer i danmark utan plus. Nu har vi äntligen kommit fram i kön i sverige och ska börja med ivf.

Ja, det var vår långa historia i miniformat. Fråga om det är nåt du undrar.

• Varärstorken

Avokado. Vi ska göra ivf nu, på sahlgrenska. Ska göra långa protokollet och börjar spraya om ca 1 vecka men har äggplock först vecka 21.

Är supernervös eftersom det är första ivf:en. Menhoppas att det ska gå vägen.

Vi har 4 inseminationer utan plus bakom oss. Hoppas såååå på ett bättre resultat!

• Varärstorken

Håller tummarna för er Ljusskimmer och tungmetall! Hoppas att det går bättre den här gången. Har de ändrat något i medicineringen?

Själv hämtade jag hem mina ivf mediciner idag. Blev en stor, dyr kasse!

Jag ska börja spraya suprecur på måndag nästa vecka. Måste bara förstå mig på hur jag ska sätta ihop sprayen! Nån som vet?

• Varärstorken

Ok. Håller tummarna stenhårt! Kör ni långa eller korta protokollet?

Jag tror att jag har löst spray-mysteriet! Ha ha ha känner mig inte så smart, men nu ska det nog funka :)

• Varärstorken

Roligt att höra att ni fick ett fint befruktat ägg tillbaka. Grattis till ruvarstatus! När har ni testdag?

Jag håller på med mitt första ivf försök, långa protokollet. Så har ingen input om hurvida det tarsig på första eller inte. Men jag hoppas!

Hur kommer det sig att ni inte vet hur många ivf:er ni får göra? Vi vet att vi får 3.

Håller tummarna för er!

• Varärstorken

Aha, ni har gjort inseminationer tidigare i landstingets regi, det missade jag.

Jag tror att en ivf motsvarar 2 inseminationer.

Vi började direkt med ivf när vi kom fram i kön påsahlgrenska och fick då 3 ivfer.

Jag håller på och sprayar med suprecur sen 2 veckor tillbaka för att nedreglera mig. Väntar på mens för att veta att jag är tillräckligt nedreglerad. Sen kommer jag att få börja med sprutorna. Ska ta Gonal f. Äggplock v 21 om allt går som det ska.

Kram

• Varärstorken

Å vilken tur! Hoppas det går bra för er avokado.

Stackars dig tungmetall, hoppas du inte blir tokmycket överstimulerad.

Själv började jag spruta igår, gonal-f. Blodprov på måndag. Det är så spännande!

• Varärstorken

Håller tummarna för era 4 fina ägg tungmetall!

Å så läskigt det låter att sticka igenom urinblåsan! Usch, nu blev jag nervös inför mitt äggplock.

Snöfrid, jobbigt att det inte tar sig! Kan ni inte be om att få göra fet i en stimulerad cykel med lite östrogen och progesteron?

Lycka till i danmark H143!

Svar på tråden Rengbågsförsök?