Inlägg från: Varärstorken |Visa alla inlägg
  • Varärstorken

Rengbågsförsök?

Bra gjort med tjatet!

Men vad konstigt att det är så olika, att vissa fått vänta och vissa fått börja direkt.

Jag har nästan svårt att föreställa mig hur länge vi kommer att få vänta... är det 2 år som gäller nu så blir vi kallade i juni, blir vi då uppsatta på kö till IVF så är det september. Och så har de ju sommaruppehåll också.... oktober kanske innan man får börja. Det är 9-10 månader till och vi har redan väntat 18 månader. Hoppas verkligen att inseminationerna i danmark tar!

• Varärstorken

Syskonförsök, grattis till era barn och graviditeter!

Jag håller med dig och hoppas på en lagändring.

Nu är det ju förbjudet med dubbeldonation, men om man ser på anledningen till förbudet så är lagen konstig. Om en heterokvinna behöver ägg men makens spermier fungerar så är detta ok enligt lag, men kvinnan som bär barnet har faktisk ingen biologisk anknytning till barnet. I en homorelation skulle det funka likadant, då är det ju den icke gravida mamman som har den biologiska anknytningen, precis som mannen i heteroförhållandet.

Sen tycker inte jag att biologi är speciellt viktigt!

Tycker även att det är ett löjligt argument, barn kan ju adopteras helt utan biologisk anknytning.

• Varärstorken

Grattis Infinity! Så roligt att förlossningen gick bra.

SannaM, jag har hört talas om att den ickegravida får graviditetssymptom ibland. Lite som sympati ;D

Tjejer kan ju synka ihop sina mensperioder så varför skulle inte graviditetshormonerna påverka dig.

• Varärstorken

Grattis alla till underverken!

För oss går det inte så bra. Gjorde en fjärde insemination i december som inte tog.

Nu hoppas vi på att få komma fram till sahlgrenska. Hoppas få göra ivf då, trots att det blir 3 månaders väntetid till. Känns som att tiden rinner ifrån mig, passade på att fylla år här i mellandagarna. Ett år äldre och fortfarande inga barn. Ja ja nytt år, nya möjligheter!!

• Varärstorken

Ljusskimmer, var gör ni ivf? Lycka till, hoppas att det tar sig!

Lyckan, vi vet inte om vi får ivf, läkarn bestämmer det. Men jag kommer att lägga fram det som ett starkt önskemål! Nu önskar jag bara att vi får vår kallelse så att vi får börja processen med läkarsamtal och kuratorsamtal. Tänk om man inte skulle bli godkänd efter så här lång kötid!

Är det nån som vet något par som blivit nekade assisterad befruktning i sverige?

Kram till er alla!

• Varärstorken

Avokado, förstår ditt behov av paus. Hoppas att du samlat ny kraft för nya försök.

Själv mår jag riktigt dåligt av att vänta på sahlgrenskas kö. Det är en psykisk terror att leva i ovisshet, om jag bara fick ett datum så hade det känts mycket bättre. Har till och med funderat på att ge upp, inte skaffa några barn. Då hade jag kunnat sörja och sen gå vidare. Som det är nu känns det som att jag bara trampar vatten med näsan knappt över vattenytan....

Å så roligt detta lät! Men det är så det känns, det här tär på mig mer än jag trodde.

• Varärstorken

Ja de har telefontid tisdagar och torsdagar, så det går att ringa. Har gjort det så många gånger, så de är nog lite trötta på mig.

Tycker att de ofta ger felaktiga besked och falskt hopp. " vi ringer er nog snart" har jag hört hur många gånger som helst. Sen går tiden och ingenting händer.

Senast ringde jag i december och då sa de att de skulle ringa oss i januari. Det är 4 dagar kvar av januari.... får se om de håller det de lovade.

Jag är skeptisk.

Ringer de inte så får jag ringa nästa vecka igen.

Kram och tack för styrkekramen, den behövs!

• Varärstorken

Nu är januari slut och inget samtal från sahlgrenska. Börjar snart gråta.

Håller med om att man lägger sitt liv i deras händer. Långsamt långsamt går tiden. Snart måste det ju vara våran tur!

Jag kontaktade vårdgarantin i regionen och de påstår att vårdgarantin ska gälla. De har lämnat över mitt ärende till nån högre instans.

Så nu väntar jag på ett svar därifrån.

Vänta och vänta och vänta.....

Lycka till Ayjay! Håller tummarna för dig!

Grattis Sanna! Så roligt med sparkar.

Stort lycka till med frysförsöket snöfrid, härligt med lite tur med ägglossningstestet.

Hur går det för dig avokado?

Svar på tråden Rengbågsförsök?