• Lyckan 382

Rengbågsförsök?

Tusenliljor: för din egen skull, lita på att läkarna inte skulle genomföra inseminationen om det inte var bra tajming.
    1. De upptinade spermierna lever i ca 24 timmar, vilket betyder att så länge ÄL inträffar inom 24 timmar så finns chans till befruktning. Sen är det nog inte så att alla spermier tvärdör samtidigt heller.
    2. Ägget lever i ca 24 timmar. Så, om insemination sker inom 24 timmar efter ÄL finns chans till befruktning. I vårt fall var vi verkligen på gränsen eftersom inseminationen skedde ca 27 timmar efter jag kände ÄL-smärtor, och det blev bebis ändå. Jag var orolig att det var för sent men personal på sjukhuset försäkrade oss om att det inte var det. Lita på läkarna och invänta resultat, finns inget mer du kan göra nu. Lättare sagt än gjort, jag vet - jag har själv ett massivt kontrollbehov.

• Lyckan 382

AlinaLo: Skönt att veta när! Det var ungefär likadant för oss - vi blev kallade för utredning 31:a augusti förra året och jag verkligen maxade under sommaren men gravad lax, massor av ost och gott vin till grillkvällarna :) Det gäller att passa på ;) Jag ska käka Brie i förlossningssängen så fort det är klart, haha! Är såååå sugen. Ha en härlig sommar!

• Lyckan 382

Tungmetall: Jag åt Mitt Val Kvinna + folsyra. Drog ner rejält på kaffe och te, försökte äta bra och motionera. Jag rökte inte innan heller så behövde inte sluta med det. Vet inte hur mycket allt påverkar egentligen, men jag är ju ett kontrollfreak, så...

• Lyckan 382

Huffen! Ja, jättekul :) Du/ni råkar inte vara med i Facebookgruppen "Regnbågsbarn 2013"? Det är nämligen ett annat par i gruppen som också är beräknade till samma datum :) Om ni inte är med och vill så kan ni skicka ett pm till mig med ert riktiga namn så kan jag bjuda in er :) Det är en hemlig grupp.

• Lyckan 382

;) Dåså, då tror jag att vi redan har konstaterat där att vi är beräknade samtidigt!

• Lyckan 382

Det beror ju lite på hur lång din cykel tänkte vara den här gången! Jag testade med stickor i ca 8 månader och fick omslag på allt från dag 11 till dag 15. Och min cykel brukar variera 26-32 dagar. Så jag håller tummarna att omslaget kommer när som helst!

Svar på tråden Rengbågsförsök?