• Skevis

Rengbågsförsök?

werty skrev 2012-11-06 17:40:01 följande:

De ringde imorse, 12 ägg hade blivit befruktade så då valde de att vänta till imorgon. Om något klarar sig tills dess får vi nog åka då!

Ni ska veta att det känns så mycket bättre för oss när det går bra för er och alla andra i tråden!
    Känns som en ljuspunkt mitt i all väntan Solig

Är så himla glad att du är släkt med "PelleochLisa" (äggfabrik inorr)

Heja Guld ägget
    DI 3 - BIM 3-7/11
  • Skevis
    regnbågsbaby skrev 2012-11-08 12:34:04 följande:
    Vul avklarat, slemhinnan var 8 mm och ett ägg på 12-13 mm så på måndag blir det förhoppningsvis nytt försök. Läkaren sa att det med största sannolikhet var något fel på embryot därav missfallet.

Oj vilket kanon resultat! Låter lovande Skrattande
    Väntar på läkarsamtal
  • Skevis
    werty skrev 2012-11-08 08:55:56 följande:

Ja igår! :) Vi fick ett ägg tillbaka och nu börjar nästa nedräkning! Laddar ni för sprutstart?

Åhh vad spännande!! Nu är det tummhållning på hög nivå!!
    DI 3 - BIM 3-7/11
  • Skevis

Mensen började så smått igår och idag är det mer men den beter sig som en bil som hackar.
    Förra månaden var det rosa flytn. i 2dagar och sedan fullt ös, denna månaden är den liksom trögstartad.
    Läste i ett annat forum att om man har rilkig mens är det ett tecken på att man faktiskt haft ÄL, så det känns ju bra mitt i allt helvete!

Pratade med IVF-kliniken i morse och dom ville att jag tar ett G-test i morgon och sedan ska jag ringa dom.
    Får nog diskutera med läkaren.
    Progesteronprovet jag tog 7dgr efter ins var 22 så det var ju perfekt, Tabletterna och kroppen verkar göra sitt jobb.
    Gissningen är ökad pergotime till 1tab dag 5-9 eller likt som vi redan haft.

Allting fungerar, det är bara inte ett Guldägg som kommit änRynkar på näsan

regnbågsbaby: Stimulerar ni ngt? Har ni kollat hormon-nivåer?

Väntar på läkarsamtal
  • Skevis

regnbågsbaby:
    Ja jag håller fast hoppet med ett finger tills testet imorgon, Men tror det är helt kört.

Jag har ju oxå normal ÄL bara lågt Progesteron, fattar inte riktigt varför jag måste ta Pergotime.
    Ska ta diskutionen imogon med läkaren, vet att man vissa månader inte ägglossar och då finns det ingen gulkropp som tillverkar prog. därav är det lågt. Detta är jättevanligt och händer alla någon cykel varje år.

Väntar på läkarsamtal
  • Skevis

regnbågsbaby:
    Nä det blir imorgon!
    Visst hade du VUL CD 10? och beräknad  ÄL CD 14?

Väntar på läkarsamtal
  • Skevis

regnbågsbaby:
    Jag är inte riktigt så punktlig mellan mens och ÄL men har alltid ÄL 13-14 dagar innan nästa mens, så det är ju bra. Men cykeln kan variera mellan 29-35dagar, så det gör det väldigt svårt att räkna ut när ÄL kommer.
    Måste vara bra att vara punktlig inna ÄL så man kan planera mer i vardagen Glad

Väntar på läkarsamtal
  • Skevis

regnbågsbaby:
    Okej, då har vi ganska lik cykel. Påverkar stress din mycket eller har du märkt något som kan rubba?

DI 4 ca19-24November BIM 6/12?
  • Skevis

Fick samtal från kliniken och det blir en hel tablett Pergotime istället för en halv CD 5-9.
    VUL nästa fredag 16/11 och trolig Insemination 19-23/11 någon gång.

Detta bli sista inseminationsförsöket innan vi går över till IVF
    Mensvärk är så underbart när man fått negativt test ännu en gång!!

DI 4 November BIM 6/12?
  • Skevis
    LiveYourDreams skrev 2012-11-10 13:11:16 följande:
    Hallå tjejer! Idag kom mensen, tre dagar tidigt. Hade en 24 dagars cykel nu. Aja. Imorgon börjar jag spruta! Spännande :D skall ringa på måndag o boka vul till på fredag. Hoppas allt kommer gå bra nu :)

Då kommer vi VULA samma dag.. Hahaha vilket bra ordförråd man har!
    Jag ska in på fm och kolla min äggfarm.
    Hoppas det går bra med sprutandet och att du får lika fint resultat som Werty!
    DI 4 November BIM6/12?
Svar på tråden Rengbågsförsök?