• Skevis

Rengbågsförsök?

Rainbow Dash:
    Nej vad tråkigt! Förstår vad du menar man att inte vilja missa en "omgång", när man väl börjar denna resa så vill man inte kliva av tåget, så att säga.
    Men dom säger väl tredje gången gillt va?? Snälla säg att det är så Drömmer

Försök nr 3 BIM 3-6/11
  • Skevis
    Infiniity skrev 2012-10-20 10:26:19 följande:

Ja fast på klinik är väll spermierna "tvättade" Deras vandring i livmodertappen tvättar av dom :/ Tänk om dom kom för långt upp och är "smustiga" nu :((

Åh håller tummarna hårt för din skull :D
    Ah okej skönt o höra, då kanske de inte är så farligt, tack :)

Precis dom är tvättade. Det enda jag läst är att man inte ska "stoppa" in sprutan i ivmodertappen vid hemförsök, det kan vara riskabelt då man ofta inte har sterila grejer.
    Så det gäller väl att du lyssnar på din kropp nu och inte "känner efter" och petar om det är känsligt nu.
    Hoppas du mår bättre idag{#emotions_dlg.flower}
    Försök nr 3 BIM 3-6/11
  • Skevis
    Lyckan 382 skrev 2012-10-20 08:48:34 följande:
    Skevis, det låter ju som jättebra tajming!! Hoppas, hoppas nu!

Ja, då förstår jag. Här går spolningen inte till så. De gick in med en slang genom livmoderhalsen, blåste upp en "ballong" i livmodern och sprutade sedan in kontrastvätska samtidigt som de tittade ned ultraljud. När jag väl hade lugnat ner mig och kvicknat till lite efter att nästan ha svimmat så kunde jag se på UL-monitorn hur vätskan passerade genom äggledarna till äggstockarna. Man kunde även se livmodern mer ordentligt och där såg slemhinnan väldigt fin ut, helt utan knölar och polyper :) Man oroar sig ju alltid för det värsta så det var ju skönt att se!
    Vi väntar fortfarande på kallelse från Uppsala men tror och hoppas på att den kommer mycket snart :) Vi har alltså inte varit hos kurator än utan går dit när vi kommer till Uppsala. SEN är det väl "bara" att baka ;) Nja, fast det var ju det här med tajming av ÄL då, vilket gör att det nog blir i det nya året vi börjar. Men, vilken spännande tid det här är!! :)
    Aha...intressant att höra hur andra landsting gör!
    Förstår att du nästan tuppade av om du kände obehag, har läst om fler som har reagerat likt.
    Skönt att du slapp bli sövd som jag, var riktigt nervös innan vill jag lova!

Jaha, ni träffar kuratorn efter kallelsen från kliniken som utför "handlingen"?
    Vi gjorde allt på hemmaplan och endast ett förberedande samtal på IVF-kliniken.

Vi hade första läkarbesök i slutet av december 11 
    Blodprov o kuratorträff  i slutet av januari
    Spolningen blev i början av februari
    Första besök i Umeå i maj för att gå igenom händelseförloppet.
    Första försöket skulle bli juni men blev augusti pga ÄL under helg
    Försök nr 3 BIM 3-6/11
  • Skevis

Vet era anhöriga något om att ni planerar att bli gravida?

Våra vet ingenting!

DI försök nr 3 - BIM 3-6/11
  • Skevis
    LiveYourDreams:
    Vi tänker likt som er, att OM man kommer till IVF berätta för någon nära då det är en så stor sak.

Rainbow Dash:
    Ja nu jäklar blire av Flört Tror på att ta det i naturlig cykel om man kan.
    Bra även att ta hjälp av ÄLtester och koll av båsor.
    Vi tänkte köra i naturlig cykel men jag hade kollat upp anledningen till spottings (som jag har), att det är pga lågt progesteron och då stöts slemhinnan ut för tidigt, ägget får heller ingen chans att fästa. Många som får tidiga missfall  har oftast fått hjälp av xtra "proggisar" och blivit gravida direkt. Fick spottings på första försöket och bedde om proggisar vid andra, spottings försvann!!
    Har ni inte stimulerat något? Typ hälsokurer med rosenrot, grapefrukt osv som man läser om.

Lyckan 382:
    Önskar att jag kunde berätta mer men ällllskar hemlisar och att överraska Skrattande Har svårt för frågor annat än ex. fruns bror : -Vadå, lesbiska har väl bara 2 ställningar? saxen å 69:an! HAHAHAHA... så himla bra!

Infiniity:
    Igår kväll fick jag väldiga stickningar i magen och efter det har jag molvärk, alldeles för tidigt för att ett ägg ska ha kunnat fastna än, så livmodern meddelar bara att den jobbar på kanske. Ägget fäster tidigast dag 3 och borde fastna innan dag 10. Det kan ta ägget 3-5dagar att nå livmodern efter det befruktats.
    Tiden går såååå sakta....håller med! Å ni är ju iaf en dag före oss, hoppas nån av oss plussar. 
    Tänk om ni plussar på första Drömmer

Vad ska man göra för att tiden ska gå fortare??? Tips??
    Vi har unnat oss lite fina MOLO kläder på tradera i strl 56, Dom med regnbågsfärger Solig
    Jättebra tidsfördriv att kolla runt på fina saker.
  • Skevis
    schtajn31 skrev 2012-10-22 13:17:18 följande:
    Det är skönt att läsa om er som är i samma sits som en själv. Jag och min sambo (sambon ska bära) har gjort fyra inseminationer på storken utan positivt resultat. Vi står även i kö till Sverige men eftersom väntetiden är lång kör vi på storken så länge. Senaste misslyckade försöket va i början av oktober. Vi försöker nu få kontakt med någon privat gynklinik i Sverige för en koll av äggblåsor och om hormoner skulle va till någon hjälp innan vi gör nästa försök. Någon som har haft kontakt med nordic ivf klinik i Göteborg? Eller någon annan bra klinik i västra götaland?

Håller tummarna att det går bra för alla er andra Glad 

Hej hej
    Kul att fler tittar in!
    Hur lång är eran kötid i Sverige?
  • Skevis
    Regnbågsbebis1 skrev 2012-10-22 21:08:38 följande:
    hej ny här på forumet. men Jag och min sambo har gjort på inseminationer här i sverige och ett ivf. vi misslyckades tyvärr på inseminationerna men vi plussade idag på ivf:en.

Åhhh så underbart!! Är inte alls avis Solig
  • Skevis
    AnnaTr skrev 2012-10-23 18:08:57 följande:
    En fråga angående Pergotime.. Innebär detta hormoner och ägglossningsspruta? jag känner att jag har så dålig koll så jag vill gärna ha lite råd! :) 

Jag äter Pergotime inför mina inseminationer, har gjort 2 med pergo.
    Jag får äta en ½tab cykeldag 5-9. (Vissa får fler såkallad enkel och dubbeldos. Vilken cykeldag verkar oxå variera)

Pergon ska boosta ett hormon som kallas FSH, det hormon som hjärnan skickar till äggstockarna för att äggblåsorna (Follikerna) ska utvecklas och börja producera östrogen. En eller flera folliklar blir dominant och ägget mognar sedan.
    Det är ju östrogenet som sedan ser till att man får en snabb LH ökning vilket ger ägget en sista knuff att mogna och sedan lossa. Därför tar det ett dygn efter glad gubbe att ha ÄL.

Vi tar ingen ÄLspruta i samband med Pergon MEN har en utskriven på recept ifall vi tror att vi kommer pricka in en helg och ej vill missa tillfället. Vår läkaren tyckte inte man skulle ta den i första hand utan försöka baka i "naturlig cykel".  Det är ju HCG hormon i den om jag fattade läkaren rätt, den ska göra att ägget lossar men även lura kroppen att den är gravid som hjälp på traven, därför får man utslag på gravtest i upp till 10 dgr efter med den trots att man inte är gravid.

Umeå inseminerar alltid ca 24h efter glad gubbe, precis vid "släppet". Det kan ju ta 24h för spermierna att hitta ägget och då ägget endast lever 24h men spermierna längre så är det bra att inseminera dagen för glad gubbe men helst dagen efter.
  • Skevis
    Infiniity skrev 2012-10-23 01:14:40 följande:
    Skevis - jag håller tummarna hårt hårt för att vi båda plussar :D

Solig  Ja gulla med ägget nu och prata med det under färden så det vill fästa och komma och bo hos er {#emotions_dlg.flower}

Frun ligger under mitt täcke innan vi ska sova och pratar med min mage, eller viskar ska jag säga, vet inte vad som sägs Skrattande Hon har förövrigt börjat luta mycket åt att kalla magen för henne......!?!
    Är det ett tecken? haha..
  • Skevis
    schtajn31 skrev 2012-10-23 16:15:18 följande:
    Werty - Har faktiskt ingen aning om vart den ligger i Göteborg, men borde ju va den ni varit på då isf. Kan ju inte finnas så många ivf kliniker där? Rätta namnet är ju nordic ivf center såg jag nu Skevis - Tror vi har över ett år kvar i kön, men är inte helt säker (sambon som har koll :p)

Oj vilken kötid, är det billigare med försök hos er?
    Vad kostar DI och IVF?
Svar på tråden Rengbågsförsök?