• MinMio

Rengbågsförsök?

Tack för peppen tjejer! Känner mig så himla besviken på utdelningen liksom. Efter allt sprayande, sprutande, blodprov och vul. Undrar hur mycket jag kommer analysera nu fram till BIM. När vi gjorde inseminationerna i Danmark analyserade jag sönder ALLT. Nu känns det mer bara osannolikt med ett plus. Kanske är jag orättvist pessimistisk just nu. Håller tummarna för er andra nu iaf :) jag har testdag 14/4.

• MinMio

Vissa testar positivt redan på BIM -7 och så. Men det är väldigt individuellt, vissa plussar ju efter BIM.

• MinMio

Neeeeej!! Fyy... Blir helt tårögd. Tänkt på er och anat onåd när ni inte skrivit i tråden. Är sjukt ledsen för er skull och för allt ni redan gått igenom. Man säger ju att pengar inte betyder nåt, men 30.000 när man inte ens får tro i två veckor är räääätt mkt. Hur ska ni gå vidare nu? Danmark? Det verkar som att vi kanske har liknande problem. Mina ägg var inte heller mogna. Bara det jag har i magen nu, men de verkade direkt tro på det heller. Så jag är skeptisk. Men men... Kramar till er!

• MinMio

Anzz - vi sprayade 17 dagar med 2x3 puffar Suprecur. Sen Gonal-f först fem dagar 75ie och sen åtta dagar 112,5ie. Under sprutperioden halverade vi dosen Suprecur till 1x3. Så..rätt standard tror jag. Förutom en väldigt låg startdos. Antagligen behövdes det mera fräs.

• MinMio

Här är det RD5 (ÄL +7) Jättestora, ömma bröst som inte får plats i någon av mina bh:ar längre. Det är en biverkning av progrsteronet jag tar och är sjukt jobbigt. Dagarna går långsamt långsamt. Tror inget men önskar så himla mkt att det är vår tur nu.

• MinMio

Repan! Wow! Måste ju vara en nidblödning! Kan ju knappast vara annat :) hoppas!

• MinMio

Stress har absolut INGEN vetenskaplig påverkan för chans till graviditet. Det går inte att stressa sig till infertilitet, så du behöver inte vara orolig tusenliljor :)

• MinMio

Mitt tips är att vänta med testandet. Jag veet, man spricker av längtan att få veta om det har funkat. Men får man ett minus på ÄL+10 så blir man ledsen, fast man vet att det inte är så tillförlitligt osv. Nu kanske jag är mer skeptisk och tråkig efter våra fruktlösa inseminationer i Danmark. Första inseminationen vi gjorde testade vi typ varje dag från ÄL+9. Blev ledsnare och ledsnare för varje dag. Oså börjar man googla och kolla familjeliv om testen är säkra och vilka som plussar efter BIM, om man kan vara gravid ändå, jag känner ju de här och de här symptomen etc etc. Vi blev som GALNA, haha.

Sista inseminationen lät jag mensen visa att jag inte var gravid, och testade bara för säkerhets skull. Och det kändes mycket lättare på något sätt. Det är mysigare att leva på hoppet tills det är ute (om man nu inte blir gravid, den chansen finns ju också såklart, hihi), man kan drömma, prata om eventuell bebis, och framförallt HOPPAS tillsammans. Test är riktiga partydödare.  

Men som sagt... Man har blivit skeptisk. Repan, jag hoppas verkligen att du är gravid, och blödningen på ÄL+8 är ju ett riktigt gott tecken :) håller alla tummar för dig! 

• MinMio

Grattis Repan!!! Visste det! Gud vad fantastiskt kul med första försöket. Grymt avis ^^ igår fick jag mens med stort besked, forsar nu med mensvärk och negativa gravtest. Känner mig som en urvriden disktrasa. Min kropp vill aldrig vara med...

• MinMio

Vi har gjort fyra inseminationer och ett ivf. Börjar antagligen med ny ivf-behandling om ca en månad. Drygt men känns bra att vi har två landstingsfinansierade försök kvar iaf. För er som vill göra äggledarspolning vill jag återigen slå ett slag för Partus kvinnohälsa i Göteborg. Kostar 200 kr och behövs ingen remiss.

Svar på tråden Rengbågsförsök?