Rengbågsförsök?
Håller tummarna för er!!!
Håller tummarna för er!!!
Pratat med Rpc i uppsala. Vi måste göra äggledarspolning och cellprovtagning innan vi får göra nästa fet :'( så nu måste vi vänta till hösten, augusti/sept innan nästa försök
Tack! Det där hjälpte faktiskt hur har det gått för er idag??
Åhh grattis! Ska hålla tummarna för er va spännande!
Men. Kom på en sak. Varför ska vi göra spolning av äggledarna när det är återinsättning av fryst embryo i naturlig cykel vi gör..? Det har ju inget med äggledarna att göra? Det är ju ett färdigt embryo som sätts in i livmodern vid rätt tidpunkt bara.nån som vet..?
Spelar egentligen ingen roll, blev bara fundersam. Det är ju bra att göra det oavsett, så man vet sen man vet ju aldrig, det kanske blir aktuellt med insemination nån gång i framtiden. Vk fick tid nu pä fredag redan för både cellprov och genomspolning
Håller på med ivf nr 2 nu! (Min fru som ska bära). Förra ivf vart har jag för mig 10 ägg, varav 8 blev till fina embryon varav 1:a ledde till graviditet men slutade i Ma i vecka 6.
5 Fet blev det efter det, ingen graviditet. Nu är vi inne på sprutdag 9, gonal f. Korta metoden. Var på vul idag, 11 stora ägg. Ägglossningssprutan tas ikväll 22.00. Äggplock på onsdag redan! Förra ivfen har jag för mig att det fanns runt 20 stora ägg vid ultraljudet. Så färre denna gång isf. Få se vad skörden blir denna gång. Nervöst. Och ny donator har vi denna gång också. Vi går på akademiska i Uppsala
Helt otroligt! 12 kg på så kort tid! Längtan efter bebis kan få en att uträtta det som känns omöjligt lycka till till er! Såg på er blogg att ni har en liten sen innan
Lycka till med äggplock Snöfrid!!
Vi va oxå på Akademiska idag för att starta upp vårt 2a ivf försök. Träffade en läkare vi aldrig haft tidigare och hon va jätte bra. Så skönt med en bra läkare. Så nu blir det spraystart för frugan nästa veckan.
Hon är så grym min fru - hon har gått ner 12 kg sen i mitten på juni för att vi skulle få starta ett nytt försök â¤ï¸
Hoppas så att allt går bra för er! Bor ni i sörmland?
Ja hon har verkligen slitit som ett djur med träning 7 dagar i veckan och ett kostprogram. Hon har haft en kanonbra PT till hjälp. Han har haft stor del i detta.
Ja vi har en härligt liten kille på lite över 2 år ð???
Åhh va bra! Det är ju ingen kö i uppsala
min fru har börjat känna av äl sprutan. Haha samma som sist. Av gonal f blir hon väldigt lättretlig. Och av ovitrellen blir hon lite dum haha. Vilket är roande då hon är väldigt smart och klok. Men helt plötsligt blir hon lite bimbo. Hon satt imorse i godan ro i soffan och kollade på tv. Sen helt plötsligt kom hon på att hon ska ju till jobbet! Hon hade liksom glömt av det lite Då visste jag att ovitrellen slagit till
Nej vi bor i Stockholm. Järfälla. Vi bodde tillfälligt i Uppsala när vi gjorde sonen och därför får vi göra även syskonförsök där.