• AnnaTr

Rengbågsförsök?

Skevis skrev 2012-11-07 11:45:36 följande:
    God middag brudar!
    Gårdagen var dagen "from hell"
    Vaknade med världens förkylning, pöpptät överallt Rynkar på näsan
    Steg upp för att ta progesteron tabletten, tar ju den med en insättningshylsa, när jag drog ut den var det rosa/rött flytning (sorry infon) på hylsan!!!
    Skit-olle.. skit-olle.. skit-olle... tar ett billig-test = Toknegativt Gråter
    Jag har inte inbillat mig symptomen och har tom haft 37,4-37,6 konstant.
    Enda konstiga var att brösten slutade verka innan dag 14.
    Fick iaf bara lite brunaktiga flytningar sedan under dagen, så jag förberedde mig på mens alá jättemycket.
    Tog ingen tablett på kvällen (då brukar mensen sätta igång efter några timmar)
    Men inatt kom det INGENTING !?!
    Tog ett clearblue imorse och anade något, men tror även det är negativt eller spök.

Så nu väntas ny insemination för oss...tror jag!?!

FAN FAN FAN
    Åh... fyfan vad jobbigt!! Men jag tror ändå inte att du kan ge upp än??? Förrän mensen verkligen kommit igång... ?? 
  • AnnaTr
    MinMio skrev 2012-11-07 14:04:05 följande:

Jo fast det var en återbudstid och de hade ringt flera innan som inte hade svarat i telefon just då. Jag hade min på ljudlös men just då satt jag i bilen med telefonen fast på instrumentbrädan. Sån himla tur! Vi vet inte hur de kommer beräkna in våra tidigare inseminationer. Men lite hoppas vi ju på att vi får köra på IVF direkt. Men jag återkommer imorgon efter vi har varit på Sahlgrenska :)
    Aha okej.. Verkligen tur! Vad roligt! Spännande!! Men är det så att man har tre insem och tre ivf på SU? Inseminationerna har ni ju ändå inte gjort där... Hoppas det går bra imorgon! 
  • AnnaTr
    Skevis skrev 2012-11-08 16:20:20 följande:

Fick samtal från kliniken och det blir en hel tablett Pergotime istället för en halv CD 5-9.
    VUL nästa fredag 16/11 och trolig Insemination 19-23/11 någon gång.

Detta bli sista inseminationsförsöket innan vi går över till IVF
    Mensvärk är så underbart när man fått negativt test ännu en gång!!

Vad ska Pergotime göra för dig? 
  • AnnaTr

En allmän fråga. Vi ska till Gårda, Kvinnokliniken om en vecka. Någon som är från Göteborg eller som vet vilken hållplats man bäst går av på då med spårvagnen? Vi ska dit och göra vul för att se hur det ser ut. NÅgon som varit där? Tacksam för svar... :) 

• AnnaTr
    MinMio skrev 2012-11-11 20:35:50 följande:

Jag har inte varit på KK men på ett snnat ärende i samma byggnad. Man går lättast av på Svingeln om jag inte minns fel. Hade kontakt med de för 1,5 årsedan för att vi ville göra äggledarspolning inför DI i Danmark, men utan remiss kostade det 3000kr. Annats har hag bars hört positivt om självs kliniken oså. Att de har bra bemötande mot samkönade par osv. Men ni ska bara göra rutinkontroll eller? Lycka till iaf :)
    Okej. Svingeln.. det ska jag komma ihåg! Vet du vilken vagn man tar till och med? :) Helt ärligt vet jag inte exakt vad vi ska göra där. Ett ultraljud har jag i alla fall bokat in.. Jag antar att jag får reda på exempelvis hur tjock slemhinnan är osv?? 
  • AnnaTr
    werty skrev 2012-11-13 23:07:09 följande:

Nr 1 o nr 3 stannar där, säkert någon mer också!
    Tack! :) Blir spännande på måndag. Hur tjock ska slemhinnan vara för att vara "bra" ? 
  • AnnaTr

Vad spännande med syskonförsök! Hur många inseminationer gjorde ni innan första ivf? Tänkte om ni kunde svara på en fundering jag har. Om man har fått barn via insemination i dk och sen vill göra nästa via svensk sjukvård, får man bekosta det själv då?

Syskonförsök skrev 2012-11-17 15:06:35 följande:
    Hej allihopa!

Tänkte hoppa in här med er om det är okej?

Jag och min tjej väntar på att starta upp med IVF för syskonförsök och håller tummarna för att mensen kommer som den ska så vi hinner med innan julstängningen.

Vi har en liten -12a här hemma redan så det är full fart, så det går ingen nöd på oss mer än att det är så jäkla dyrt att göra IVF nu, så rent ekonomiskt är det en stress. Vår bebis här hemma kom till på första IVFen.

Hoppas att ni som ruvar, och ni som insimineras får de plus ni längtar efter!

Jag kan säga att vi förstår, både sorgen av att det inte tar och sen även glädjen när det gör de!

Vilka här inne väntar på att få starta IVF? Eller är redan igång?

Vi tycker bättre om IVFen än Inseminationerna så vi är glada att nu vid syskonförsök så var det inget snack om annat än IVF.

Kram!

• AnnaTr

Idag ska vi göra vul och se hur det ser ut! Känns ganska nervöst... För det beror väl lite på vad dom ser vad vi ska göra härnäst.. Har aldrig innan kollat upp med vul.

• AnnaTr
    MinMio skrev 2012-11-15 21:55:04 följande:
    När i menscykeln är du när du ska dit? Är det inför insemination? Slemhinnan varierar ju men vid ägglossning ska den vara tilltäckligt tjock för att ett befruktat ägg ska kunna fästa. När vi har varit i Danmark och inseminerat så har de tyckt att min slemhinna har varit optimal, mellan 12 och 15 mm.

Vi ska göra det idag och det är dag 11 i cykeln. Dom sa att det är bäst att göra det mellan dag 9-12. Vi gör det mest nu för att kolla så att allt ser bra ut. Nästa insemination tänkte vi göra i dec pga ekonomin, allt kostar ju så mycket. Vad tråkigt att slemhinnan varit så bra men ändå inte tagit sig!!!
  • AnnaTr

Syskonförsök: Hur kommer det sig att ni inte fortsatte med inseminationer utan gick direkt på IVF? Bara en liten fundering. :) Vi har också gjort fyra inseminationer nämligen men tänker försöka med ett antal till! VUL gick bra, läkaren var trevlig och allt såg bra ut! 

Svar på tråden Rengbågsförsök?