• werty

Rengbågsförsök?

Jag har varit borta ett tag härifrån men ser att ni är några som är på g nu igen! Spännande! Nu hoppas vi på något plus i tråden framöver.

• werty
    LiveYourDreams skrev 2012-10-23 17:33:14 följande:
    Werty: hur gjorde ni när ni betalade triangeln? Förde ni bara över? Hur märkte ni pengarna?

De ville att man gjorde en överföring till det konto som angavs på hemsidan, under viktiga upplysningar eller nåt sånt och att det märktes med personnummer och namn. Bra att svenska kronan är stark nu! :)
  • werty
    LiveYourDreams skrev 2012-10-23 20:21:52 följande:
    Werty: förde ni över kostanden + provtagningen? Tänkte passa på imon, svenska kronan står ju asbra nu :)

Nej jag tror att vi bara förde över för ivf'en. Vi betalar nog provtagningen på plats om vi lyckas ta oss ner nångång :)
  • werty
    LiveYourDreams skrev 2012-10-24 09:26:28 följande:
    Werty: tack för svaren :) slipper jag terrorisera triangeln dagligen ;) hur går det för er? Idag ska vi köpa sperma. Känns helt galet, hahaha.

Ingen fara, fråga på ni! Vi har fått klartecken att köra igång igen, denna gången med högre dos, så vi är på sprutdag 2. Hur ser er tidsplan ut, kör ni denna månad? Väljer ni donator själv eller låter ni kliniken göra det?
  • werty
    LiveYourDreams skrev 2012-10-30 10:31:41 följande:
    Werty: är du här? Hur går det för er?

Vi är här! Håller på med sprutor igen, ska på UL på torsdag för att se hur det ser ut. Jag är så himla nervös denna gång, vet inte varför men kanske för att jag inte vill avbryta ännu ett försök innan äggplock. Hur går det för er, börjar det närma sig start?
  • werty
    LiveYourDreams skrev 2012-10-30 19:41:43 följande:
    Werty: åh så spännande!! Ska hålla tummarna :) är mitt i cykeln, beräknas börja spruta om ungefär 2 veckor :) förstår att ni är nervösa. Höjde de dosen mkt nu?

Ja det är nervöst minst sagt. Vi fick höjt från 112,5 till 150, första UL visade på lite fler ägg än sist och i mer jämn storlek, runt 9-12 mm, så nu hoppas vi att det finns några större imorgon. Kåre ville ha 5-8 st. Vad skulle ni spruta med? Har för mig att jag såg att vi inte har samma.
  • werty
    Skevis skrev 2012-10-30 21:14:56 följande:
    Hoppas att nya dosen räckte så det blir bra resultat Ska skicka positiva vibbar på torsdag i massor
    DI försök nr 3 - BIM 3-6/11

Tack, vad gulliga ni är! Vi håller våra tummar för er med, testdag snart va? :)
  • werty
    LiveYourDreams skrev 2012-10-31 10:42:36 följande:
    Werty: spännande! Håller tummarna :) vi ska spruta puregon 150 ie. Vad sprutar ni?

Vi sprutar Menopur, undra vad skillnaden är?
  • werty

Vi är på cd 11, sprutdag 9. Vi kör också på 150 ie denna gång, dock Menopur som sagt. Om allt ser bra ut vid VUL imorgon blir det sannolikt ÄP på lördag!

• werty
    LiveYourDreams skrev 2012-10-31 18:32:10 följande:
    Werty: bara så spännande detta! Använder ni er av triangelns mall när ni skickar resultatet från vulen då? Är det sekreteraren man mailar eller kåre? Har ni fått veta något om insättning? Till mig skrev kåre igår att de helst bara sätter in ett embryo eftersom jag är ung o de vill försöka odla det iaf tre dagar.. Undrar om kliniken ringer varje dag o berättar hur det går oså.. Spännade!

Vi använder triangelns mall och skickar den till sekreterarna, sen brukar de eller Kåre komma tillbaka med instruktioner. Som det verkar efter dagens VUL blir det plock på söndag och insättning på tis eftermiddag. Vi hade 9 ägg som borde bli tillräckligt stora för plock och ett antal mindre. Känns hemskt bra att vi åtminstone kommit längre än sist!! :)
Svar på tråden Rengbågsförsök?