• Skevis

Rengbågsförsök?

Pocatello skrev 2012-10-12 19:11:19 följande:
    Skevis: Kul att se någon mer från Umetrakten! Jag och frugan har funderat ett tag på det här med barn och nu när vi från den 1 januari kan inseminera till patientavgift som alla andra här i landstinget så känns det mycket mer inom räckhåll. Att åka till Danmark blir ju väldigt dyrt och tidskrävande ända härifrån, dessutom är det svårt för mig att vara borta från jobb med kort varsel. Hur har ni andra gjort som jobbar? Läste någon här som skrev att deras chefer visste om?

Ja det är mycket som ska stämma mentalt och i ens förhållande innan man börjar denna resa. Det är ju ett nytt  liv man sätter till världen och h*n förtjänar den bästa start man kan ge!

Vi tyckte det var bra att få träffa kuratorn (obligatoriskt via Umeå) innan resan började, så vi med egna ord fick beskriva känslor. Vi fick 2 gemensamma träffar och en var, på tu man hand. Blev tårögda när vi sedan fick vårat brev från henne där hon "Starkt rekommenderade" oss och inte såg några hinder till att vi som par skulle kunna uppfostra ett barn.

Min egna resa har tagit tid och jag har verkligen vänt ut och in på mig själv,Frun hon var "redo" från start Skrattande

Vi har inte pratat med jobbet och har inget problem med att vara lediga då vi jobbar skift! Verkligen tur!
    Påt igen! Tredje försöket - Oktober
  • Skevis

Efter läkarsamtalet blev vi satta på Pergotime igen och ska ta tablett nr 2 av 5 idag..
    Sedan blir det VUL på torsdag den18:e till veckan för att kolla hur allt ser ut.
    Hoppas ju på Ins den 24/10 (CD17) har iaf tagit semester redan nu Glad

Fick ju Lutinus tabletter i förra cykel under Luthealfasen och ni ska veta vilken mens man får av dessa Förvånad (ursäkta infon) Måste vara supertabletter för att öka på slemhinnan och med tanke på mängden så måste jag fått en sjuhelsikes slemhinna.
    Hoppas på samma denna månad så ägget får bra chanser att vilja fästa!
    Det måste ju bli som att få bädda ner sig i en Hästens istället för en madrass från Jysk Skrattande

• Skevis

Werty:
    Glömde svara! Vi har 2 Jack Russell och 1 blandras på NB-spets och chinese crested.
    HÄÄÄÄÄRLIGT med Golden Glad lugna och fina, inte alls som Duracell-Terrier!!

• Skevis
    Pocatello skrev 2012-10-14 17:08:05 följande:
    Jo, det är mycket att fundera kring! Men ibland hade det varit skönt att bara kunna bli gravid också och inte behöva och överanalysera så mycket också. Det känns inte som det finns någon perfekt tid att få barn på och jag känner att det är lätt att bara skjuta upp och skjuta upp, "Vi kanske borde satsa pengar på att renovera lägenheten först", "Jag kanske borde plugga klart först." "Jag kanske borde jobba ett tag på nya jobbet så att en hinner komma in i det innan ev föräldraledighet och inte glömmer bort allt." Så håller vi på. Någon som känner igen sig?

Sant så sant Glad
    Frun önskar hon var spindelmannen....Hahahaha!!
  • Skevis
    Rainbow Dash skrev 2012-10-14 22:35:09 följande:
    Förra lördagen var ett jättebra försök. allt gick snabbt och smärtfritt. Man får ligga kvar ett tag, de rekommenderar minst 15 min. Sen dess har jag dock inte känt något alls och det känns tråkigt. Ja, jag vet att det bara gått en vecka men jag vill ju så gärna få veta på en gång.

Snart måste vi börja plussa i denna tråden. 

Vad bra att ni får ligga kvar, har läst om en studie där dom visade att det ökar chanserna.
    Våran läkare hade inte läst om detta men tog det till sig och sa att hon ska börja med det.

Blir BIM typ nästa söndag va?
    Ska hålla tummar och tår för ett pluss Skrattande
  • Skevis

Hur går det för er "Wazzie" och "Mammach"??

• Skevis
    regnbågsbaby skrev 2012-10-16 17:37:52 följande:
    Ja det känns för jävligt! Skulle varit i vecka 8 snart.... 8500 åt helvete.... Känns hopplöst.... Tror inte ja kommer bli gravid vid nästa försök.... :(

Blir så ledsen när vi läser detta, beklagar verkligen!
    Skickar lite kramar mitt i sorgen {#emotions_dlg.flower}
  • Skevis
    Infiniity skrev 2012-10-16 14:57:18 följande:
    Hejsan :)

Jag och min flickvän ska göra en heminsemination nu på fredag eller lördag (det är jag som ska bära barnet)
    Tänkte att jag skulle hoppa in i den här tråfen :)    Min BIM blir den 3/11 och vi hoppas ju såklart på ett pluss! 

Hej på er
    Är det första barnet för er?
  • Skevis
    Infiniity skrev 2012-10-16 22:34:49 följande:

Hej hej :)
    Yes det är det, första barnet och första försöket, riktigt nervöst är det

Hur ser situationen ut för er då?   

Vi kör insemination via IVF kliniken i Umeå då vi bor i norr.
    Är inne på försök nr 3 och ska kolla imorgon med ultraljud hur äggblåsor och slemhinna ser ut i morgon.
    Förhoppningsvis blir det insemination runt den 24:e

Hur har ni hittat eran donator?
  • Skevis
    Infiniity skrev 2012-10-17 15:13:13 följande:
    Av ren nyfikenhet googlade vi på hur en heminsemination går till och kom in på ett forum där folk pratade om det, vi började sedan kolla runt på sidan och hittade folk som sökte donatorer och som fått massa svar, vi blev medlemmar och satte ut en annons och PANG!!! Kändes som att det kom en miljon svar och det var bara att välja och vraka. Den ena var bättre än den andra men tillslut hittade vi vår favorit och som det klickade med :)
    På den sidan gör nästan ALLA det gratis... det var en enda av kanske 20 pers som pratade lite om ersättning.
    Och den vill en del att man betalar eventuella resekostnader men det är ju fullt förståeligt. 

www.villhabarn.se Hette den sidan :)

Jaha.. vi var oxå inne på villhabarn.se i början Glad
    Vi hade kontakt med en donator i nästan ett år innan vi ändrade linje och gick via landstinget. Kändes så osäkert att lita på en helt främmande man och frun VILLE bli förälder direkt utan närstående adotion osv. Jag själv är livrädd för att smittas och var således beredd att betala för garantin.
    Vi får ju bekosta 15.000kr per försök och måste göra 3st egenbetalande innan landstinget ger oss ett gratis IVF försök. Så med andra ord var det ett STORT beslut och väl genomtänkt Skrattande

Hoppas ni lyckas imorgon, mys på och baka bebis utav bara den Flört
Svar på tråden Rengbågsförsök?