• Skevis

Rengbågsförsök?

Uppdatering från norr:
    Vul igår tisdag gick fint, fick läkaren jag tycker bäst om.
    Slemhinnan hade fördubblats till 13mm, nästan 14 och äggblåsan som var 12 i fredags hade vuxit till 17mm Solig
    De äggblåsor som låg runt 10 hade gått tillbaka.
    Kort sagt var det tummen upp och det ska bli himla roligt att se vad vänster sida har att erbjuda då den aldrig släppt inför någon av våra inseminationer.

Umeå sedan tog kontakt under gårdagen, dom återkopplar alltid inför varje steg, dom ville ha resultat på ÄL test (negativt) och sedan ville dom ha ett ÄLtest idag. Skulle det vara negativt ville dom att vi tog en Ovitrelle spruta.
    Testet var negativt klockan 10 och 12 tog jag sprutan. Den ska se till att ägglossningen sker inom 36h.
    ÄLtestet hade nästan 2 streck men hade vi kört på de så kunde vi prickat in helgen och det var inte ett alternativ.

Så imorgon torsdag  blir det insemination på em, kan vi lita på tumhållning även denna gång tjejer? Drömmer

Glöm inte att skicka lite till LiveYourDreams oxå som ska in i hönsgården på torsdag och plocka ägg Skrattande
    DI 4 22november BIM6/12
  • Skevis
    werty skrev 2012-11-21 21:47:01 följande:

Vi testade igår, negativt, kändes skit hela dagen igår men vi får börja ladda om inför nya försök. Vi inser ju att det kan ta lite tid men denna längtan efter en liten bebis gör ju att man vill att det ska fungera nu. Vi har medvetet hållit oss ifrån allt vad barn och forum heter under en period och försökt att fokuserat på annat = vi har fått massor gjort här hemma! :) Vi håller alla tummar för er andra. Blir det äggplock snart LiveYourDreams?

Jäkla skit, tycker ni gör rätt som försöker fokusera på annat och låter det kännas skit för att sedan ta nya tag.
    Hoppas ni har gnista kvar för nya försök, påét igen {#emotions_dlg.flower} snart....
    DI 4 November BIM6/12?
  • Skevis
    regnbågsbaby skrev 2012-11-22 09:27:33 följande:
    Idag är brösten mer ömma igen och det gör lite ont i ena bröstvårtan.... Ngn sekunds illamående ibland och mer mensvärk och stick i brösten och livmodern känns som en liten boll.... Tydligen så har ja även bruna ringar tunt bröstvårtorna men jag ser inte d.. Haha

Tummarna hålls hårt Glad
    Ska ju vara lätt att lyckas efter MF va?
    DI 4 November BIM6/12?
  • Skevis

Allt gick bra idag, vi fick låna en ny läkare då DrJenny var upptagen på operation.
    Vi fick Dr Ida, oj vilken trevlig människa, Lugn och tydlig.
    Vi fick ligga kvar i 30 minuter efteråt och fick veta att det var 6,5miljoner simmare idag Skrattande
    Fick även veta att vi har ny donator för varje försök, trodde att dom bytte först efter 2 misslyckade!?!
    Äggblåsan såg ut att vara på väg att släppa, hade ett hugg en timme innan insemination men detta var alltså inte släppet. Däremot när vi kom hem så kände jag hugg vid 17snåretGlad

Nu hoppar vi på tåget på väg till BIM nån gång 6/12

LiveYourDreams: Toppen resultat!  Vi väntar med spänning på att höra hur det går!!

DI 4 November BIM6/12?
  • Skevis
    LiveYourDreams skrev 2012-11-23 08:28:03 följande:
    Sju av de åtta äggen är befruktade! :D

Tjoho! Nu är ni snart ruvare...
    Samma som för Werty va? Att alla utom ett vart befruktat. Värsta delen avklarad eller?

Här känns det inget idag och det vart heller ingen obligatorisk (för oss) insättningsblödning!?!
    Tidigare försök har jag kän mkt molvärk de första dagarna.
    Tar detta som ett positivt tecken  Skrattande Nu ska det bli plus!!

DI 4 22November BIM6/12?
  • Skevis
    Rainbow Dash skrev 2012-11-23 13:13:04 följande:
    Så, tillbaka efter en månads paus. Vi var ju bortresta precis när jag hade ägglossning och var tvungna att hoppa över en månad. Både skönt och jobbigt samtidigt. Grymt att bo på hotell och inte kunna tillverka barn när så många andra ungar har blivit tillverkade just så.. Skönt att faktiskt längta till mensen och att slippa känna efter konstant.

Nu fick jag mens igår och så åker jag till Storken om ungefär två veckor. Kul igen, tyvärr dyrt just i jultider men det blir ett besök i december och hoppas på plus i julklapp.

Plus måste det även bli för er andra snart. Nu har vi haft denna tråden i flera månader utan ett plus (jo ett missfall men det är inget roligt) nu ska det bli en positiv tråd!

Hej och välkommen åter, hoppas ni vilat upp er ordentligt Solig
    Skönt med paus, måste vara lättare att få tillbaka lite av längtan?!?
    DI 4 22November BIM6/12?
  • Skevis
    regnbågsbaby skrev 2012-11-23 13:01:37 följande:
    Håller tummarna Skevis! Här är jag lite förvirrad....

Förvirrad?? Varför??...nyfiken Obestämd
    DI 4 22November BIM6/12?
  • Skevis
    LiveYourDreams skrev 2012-12-03 04:18:54 följande:
    Ååh guuuue ja skakar.. Fick precis gravid 1-2. E i chock!!!!

TJOHOOOOOOOOOOOOOO!!!!!!!
    Grattis grattis grattis till er!
    Är så himla glad Solig

Njut nu och noja inte nåt, detta är ju bara för bra!
    DI 4 BIM6/12?
  • Skevis
    Rainbow Dash skrev 2012-12-05 07:53:14 följande:
    Så jävla ledsen, trött och besviken. Fick plus på ÄL-stickan igår. Ringer hem för att berätta de goda nyheterna. Ringer sen till Storken och vi försöker hitta en tid som går att boka som passar flygen jag hittat, samtalet bryts och de ska ringa tillbaka. Ringer hem igen för att dubbelkolla alla tiderna. Då säger frugan att hon inte vill denna månad! Vafan det hade hon väl kunnat klämma ur sig tidigare. Kanske innan jag började ÄL testa, åtminstone innan jag ringde Storken. Fick helt snopet säga till kliniken att jag inte kommer. Nu är jag skitsur och ledsen. Jag skiter i om vi inte har jättemycket pengar just denna månad. Vi har sparpengar som vi kan ta av men det vill inte frugan. Jag orkar inte bråka men just nu orkar jag inte heller prata med henne. Hon säger att hon vill ha en unge till men... Jag vill inte höra argument om pengar när vi inte är fattiga och jag tycker detta är viktigare. FAN FAN FAN

Tur att vi har denna tråd där man får svära och avreagera sig Flört
    Detta är den värsta bergochdalbana man kan åka alltså, när tar det slut egentligen?
    Det gäller ju att man står på samma sida och strävar åt samma mål igenom alltihopa...
    DI 4 22November BIM6/12?
  • Skevis
    MinMio skrev 2012-12-01 10:37:41 följande:
    Skevis hur går det för er?
    LiveYourDreams skrev 2012-12-01 15:34:35 följande:
    Ja hur mår du skevis?

Sötnötar ni är Solig
    Tog lite paus från FL efter inseminationen, har bara varit ett tag och fixat lite hemma med nya toan osv.
    Dag 5 ,tror jag det var, hade jag hugg, har känt av molvärk bara litegrann så det skiljer mycket från de andra försöken. Förut har jag känt av brösten tidigt men denna gång började dom värka först ÄL +10-11.

Men det konstigaste är att efter glöggkväll i måndags (lättglögg) fick jag kliva upp på natten och kaskadspy Kräks(sorry infon) drack kanske 3 glöggmuggar (vilka är små), vaknade och var yr.
    Dagen efter kände jag av huvudvärk och rejäl yrsel???
    Man kan väl för f*n inte bli full på ett mjölkglas glögg Tungan ute

Har ju kommit fram till att jag hellre får mens än negativt test och att jag vill testa efter 14dgr minst, detta efter upprepat magont efter minus, jag verkar ta mensbeskedet bättre...sån är jag Glad Så troligtvis tar jag ett test imorgon men är inte alltför hoppfull då jag känner för lite....eller kanske det är bra att ngt är annorlunda Drömmer

LiveYourDreams:
    Tror jag måste ringa frun på jobbet och säga att ni plussat...Hahaha! Vi följer ju denna tråd båda två och tycker det är kul att heja på tillsammans. Grattis igen! Vilken julklapp Gravid
    DI 4 BIM6/12?
  • Skevis
    Rainbow Dash skrev 2012-12-05 10:10:49 följande:
    Tack tjejer, denna tråden är verkligen bra att ha. Konstigt att man kan bli så engagerad i andras försök och kamp när man inte alls egentligen känner dem. Jag hoppas verkligen att vi alla lyckas till slut.

Jag har inte pratat mer med min fru då jag just nu inte orkar lyssna på hennes resonemang. Jag vet att det kostar pengar och att vi fick mycket mindre än vanligt i november pga VAB, föräldraledighet och strul med FK. Att det dessutom är jul som kostar mer än en vanlig månad är jag också medveten om, men jag tycker inte det gör något ifall vi går minus denna månad, vi kan fylla på i resekontot när vi har en bättre månad istället.

Jaja, läser nu att planen inte lyfter från Arlanda pga det dåliga vädret så hade säkert suttit där och gråtit idag istället. Suck att det ska vara så jobbigt att få till ett försök, inte att tala om att bli gravid.

Jag förstår er båda två, pengar ställer bara till bekymmer, men har man bestämt sig för att försöka vill man inte pausa! Ibland är det bra att ha en tyst stund och bara fundera, klart du måste få vara arg och ledsen!
    Varför är det så förresten... att alla kostnader hopar sig runt jul?? Tycker att man verkar få alla räkningar osv. nov-dec månad så man är alldeles barskrapad.

Läste en annan tråd idag om åsikter om att måsta låna pengar för att man tömt det man hade och jag håller med alla där att det kommer vara värt det den dag man lyckas!

DI 4 BIM6/12?
  • Skevis

Vårat kuratossamtal gick fint men tyckte allt det var lite kontigt när hon undrade över ekonomin??!?!?
    Förstår att det är många som vill skaffa barn som inte borde eller borde vänta och att detta upptäcks vid dessa samtal MEN det tar ju definitivt bort en del av det speciella i att skaffa barn Obestämd
    På nåt sätt kändes det sen konstigt att få ett brev från en främling som skriver att hon tycker att vi är redo och att hon skrivit in det i journalen... på ett annat sätt känns det skönt att dom "kollar upp" blivande föräldrar så att dom är redo osv... 

Fick hem journalkopior också för att skicka med de första papperna till Umeå, där stod det: X kommer till kliniken för att hon och hennes fru vill ha hjälp att skaffa barn....osv HAHAHAHA!!!!    

Tänker även på alla dessa heteropar som skaffar barn i tid och otid när dom inte är redo och sedan är det vi som verkligen blir "granskade" inifrån och ut, fastän vi verkligen planerar detta.
      Sedan ska vi dessutom betala lika mycket i skatt till vård MEN inte ens få samma chans i hela detta land. Detta gör mig URSINNING!!!Skrikandes 

Ang. pengar så har vi lagt ut 45.000kr i dagsläget och får nu en gratis IVF, men förhoppningsvis tar vårt landsting snart beslut och detta innebär och vi isf får 3 inseminationer till innan IVF. Vi kommer också måsta låna om vi kommer dit, det kommer så vara värt det!

Men har BIM idag eller imorgon tror jag (räknar man ÄLdagen eller börjar man dagen efteråt?) och då ja glömt att jag skulle jobba idag så blev det inget test imorse. Antagligen blir det inte förens lördag då jag går av mitt skift imorgon.

Förresten gissa vem som köpt bärbar dator och numer kan titta in under dagarna också?Cool Är världens bondlurk och hatar teknik annars!      

DI 4 BIM6/12?
  • Skevis
    Syskonförsök skrev 2012-12-06 15:36:31 följande:

Det är lustigt hur mycket det skiljer sig åt.
    Vi var inne hos kuratorn i kanske 20 minuter. Pratade rätt avslappnat om hur vårt liv ser ut idag och vad vi har för planer. Kändes inte som att hon kollade upp eller granskade oss på något sätt.
    när vi gick därifrån så fick vi nästan fråga om vi blev godkända, varpå för henne lät det självklart. Jag tror hennes syn var att alla är godkända om det inte kommer fram något konstigt.
    Sen iaf fick vi gå in till läkaren igen och lägga upp planeringen. Klart liksom. De satt mitte emot varandra i korridoren. Sjukt smidigt. Fick inget brev eller någonting sånt.

Fattar inte hur det kan skilja så?? Bor vi inte i samma land?

Vi fick 3 träffar, en varförsig och en gemensam och då hade hon kollat med en kollega i Stockholm hur tillvägagångssättet "ska vara" för som jag fattade var vi det första samkönade paret som gick via landstinget för att få hjälp.
    Hon hade iaf samma inställning att man är "godkänd" om inte annat dyker upp men det var lite överdrivet iaf tycker jag.
    DI 4 BIM6/12?
  • Skevis
    werty skrev 2012-12-06 16:41:48 följande:
    Stort stort grattis till er Live Your Dreams! Vad glad jag blir för er skull och för att vi får plus i tråden! Det finns hopp med andra ord :) Håller tummarna för er nu också då Skevis!

Tack {#emotions_dlg.flower} men vette f*n alltså!
    När jag sitter framåtlutad nu och skriver värker det i tjejmagen måste ju vara mensen på intågande!?!

Jag är faktskt inte hoppfull denna gång, inget är som de andra försöken!! Tror det inte släppt nåt ägg eller nåt!

Men lika glad för det är jag men gladast är nog räv...nä... dom vi betalat.....   Tralalalalala..
    DI 4 BIM 7/12
  • Skevis
    LiveYourDreams skrev 2012-12-06 17:16:03 följande:
    Har börjat blöda. Inga mängder, än men likväl. Har ganska kraftig mensvärk med så hoppet är inte speiellt högt just nu :(
    Det är inte sant Gråter det är bara inte sant!

Vet inte vad jag ska skriva....blir så ledsen!

Skickar stora kramar till er båda{#emotions_dlg.flower} visst är du inte ensam hemma iaf? 
    DI 4 BIM 7/12
  • Skevis
    LiveYourDreams skrev 2012-12-06 20:10:30 följande:
    Skevis: känns som jag bara väntar på missfallet. Vi får se om de kommer igång eller e ngt annat. E inte så hoppfull tyvärr. Har iaf bästa frun som tröstar o tar hand om o försöker peppa.

Det kan ju vara ett av de 2 äggen som inte ville, precis som sykonförsök skrev, så vi håller tummarna tills vi vet vilken väg som var eran denna gång.

Det är ju så många som blöder när mensen var tänkt så.....kramas en hel del och håll kvar i hoppet.

DI 4 BIM 7/12
  • Skevis
    Syskonförsök skrev 2012-12-06 20:16:29 följande:
    Åh va jobbigt med 3 träffar! Nej vi fick bara en träff med läkaren och en med kuratorn (då hade vi redan gjort vår fert. utredning) sen klart.

Hur går det för er nu?
    När skulle du testa? Hoppas det går bra!

Jag vet inte hur det går Obestämd ena stunden sticker det och nästa har jag molvärk, nyss kändes det som om någon höll i vänster äggstock!?! Tar ju xtra progesteron med insättningshylsor och tidigare har jag alltid fått rosa på dom dagen innan BIM och idag har det inte varit så...sen litar jag inte på symptom just för tabletterna.

Jag ska helt klart testa imorgon men det blir inte morgontest utan toabesök nr2 då jag jobbar natt inatt, ska meddela resultatet imorgon..Lovar Glad
    DI 4 BIM 7/12
  • Skevis

Precis som jag trodde så fick jag ett fett MINUS slängt i ansiktet i morse! Hade inte väntat mig annat men man hoppas ju ända in i det sista, så nu blir det att vänta in ev. mens eller nytt test om några dagar.

En svart dag idag igen och på toppen av allt fick jag precis veta att min fd svärmor dött, ett femårigt förhållande så det känns konstigt idag. Hon var inte ens 70år gammal!   

DI 4 BIM 7/12
Svar på tråden Rengbågsförsök?