Sweet life skrev 2012-11-27 11:57:10 följande:
Hade du från börjat sagt hur stor ditt barn var så hade vi kanske inte ens propsat på att sitta bakåt.. Men han är INTE fysiologsikt redo, tyvärr.. Hur mycket än Bell säger det...
Får helt enkelt hoppas att ni, eller alla andra runt er kör som folk då...
Ja, alltså vi har undersökt verkligen allt och pratat med flertalet olika bland annat Bell och alla har sagt samma.
Alternativet är ju obältad och det är ju inget alternativ.
Anledningen till att jag inte berättar hans längd och vikt är att jag är så trött på denna hysteri där man anser att han ska bantas osv. Han övervikt är vi mycket väl medvetna om men vi har hittat orsaken - mediciner.
Jag är förtvivlad över att jag inte kan ta med mitt barn någonstans för jag inte klarar få igen bältet, inte ens med en t-shirt bara. Vi bytte till större bil av annan anledning men det gör ju inte bältet längre. Och sätet är fällt iaf där framme.
Vi ska göra ett sista sista försök i helgen och prova fler stolar annars får det bli en lättare som är gjord för framåtvända barn. Mer kan jag nog inte göra, eller? :/
Jag kunde ha ställt frågan rakt av hur vi skulle göra men, ber om ursäkt för det.
Men nu undrar jag.. Vilken framåtvänd stol är bäst?
Vi köpte faktiskt 2 stycken MT2 nya för 10 månader sen då den förra vi hade Cosmic Comfort från Graco blev inbytt efter att pappan kört upp på en sten så hans airbag löste ut (kan inte ens klassas som en krock egentligen) men försäkringsbolaget bytte in den rakt av. Då hade vi problem med att nackstödet inte gick att flytta upp mer.
Så vi valde den största de hade enligt affären, alltså den som skulle hålla längst.
Därför är jag inte alls sugen på att köpa fler stolar som inte funkar utan måste vara skitnoga.
Givetvis går säkerhet före allt för mig när det gäller mitt barn.
Så, vilken bakåtvänd ska vi prova först och annars vilken framåtvänd är bäst för oss tror ni?