BARN I BIL - bakåtvänd, framåtvänd? Här finns fakta!
Finns det någon gräns för hur mycket en stol klarar? Vi kommer ha 2,5 stolar fastspända i passagerarstolen i vår bil, och tanken slog mig att den kanske inte pallar vad som helst?
Finns det någon gräns för hur mycket en stol klarar? Vi kommer ha 2,5 stolar fastspända i passagerarstolen i vår bil, och tanken slog mig att den kanske inte pallar vad som helst?
Haha, förlåt, jag kommer fästa underförankringsbanden till tre stolar i passagerarsätet, och det finns inga fästen i golvet.
1. Hur i hela världen kommer man åt att dra åt underförankringsremmarna ordentligt när man monterar två stolar bredvid varandra i baksätet!?
2. Finns det stolar som har kortare stödben än hi-way? Trots att det är indraget så långt det går så står stolen och vinglar på stödbenet, när den är monterad i mitten på vår bil. Kan man göra på något annat sätt?
3. Låset på vår two-way har gått isär lite, inte själva låstungorna, men plasten ovanför glipar när det är knäppt. Har för mig att jag läst om det här tidigare? Är det okej att det är så, eller behöver jag byta spännet?
Vilka stolar finns det där stödbenet INTE går nedanför stolen när det är helt infällt?
Jag tittade på en Maxi Cosi Mobi idag, och tyckte den verkar lite trång över axlarna när barnet blir äldre. Vi har svårt att hitta en bra stol till bilen, och tittar på alla möjliga stolar, men ingen av dem är ju riktigt bra... :S Är mcm trång, eller är det bara som det såg ut? Hade inte tvååringen med mig för att mäta tyvärr, även om det inte är han som ska ha stolen så finns det ju risk att hans småsyskon blir lika stora som han.