• Mammum

Någon som har testat lära-gå hjälmar?

Jag har haft en i skumgummi till min dotter o tycker den också var super. Kollade länken o det är den typen av hjälmar som vi hade som säljs där tror att det kan ha varit där vi tom köpte den Pratade med en läkare som sa att just riktigt små barn inte bör slå sig alltför ofta o de är även för små för att förstå o lära sig ngt av fallet Det är ju dumt att de ska behöva slå sig bara för att "barn i alla tider har ramlat o slagit sig" Till mitt barn som föds i november kommer jag också att skaffa en hjälm om jag ser att det behövs. Hjälmarna är relativt billiga ändå o smällen blir inte lika kraftiig det hemskaste ljudet som finns är när ett barns huvud slår i golvet eller väggen :(

• Mammum

Trist att många ser det som tramsigt att man har hjälm på sitt lilla barn. Men det är okej att ha hjälm när barnen blir äldre, tex cyklehjälm, hockeyhjälm mm. Då är det ok (el är tom lag på att ha cykelhjälm) att skydda barnen men inte då de är mycket små o inte har balans o inte heller förstår att det tar ont om de ramlar. Visst är det mer farter inblandat i tex cykling men ett litet barn som håller på att lära sig gå kan ramla och slå sig rejält :( Men alla väljer det de tycker är bäst för sig och sitt barn. Finns inget rätt eller fel som tur är

Svar på tråden Någon som har testat lära-gå hjälmar?