Inlägg från: Anonym (soc.utredning?!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (soc.utredning?!)

Varför?

Jag gjorde en anmälan på mina barns pappa för ett tag sen.
    O dom skulle inleda en utredning.
    Pappan avstod umgänge med barnen under tiden så länge utredningen skulle pågå.
    fick reda på att utredningen kan pågå i upp till 4 månader!!!
    Mina barn saknar sin pappa så ja åkte dit o vi hade ett väldigt bra samtal...
    Ringde till soc o sa att dom inte behövde göra nån soc.utredning men hon sa att d behövde dom visst göra!!! Frågade varför o hon sa att hon fått in uppgifter om MIG från pappan som hon måste kolla upp ang. mitt mående o mitt "missbruk" ....Blev rent ut sagt förbannad o sa att ja har inget missbruk utan jag har HAFT d för 3 år sedan.. o mitt mående e d inget fel på...så nu ligger allt fokus tydligen på mig!!!!
    Sa till henne att både ja o pappan kommit överens att ingen utredning behövs göras....Hon ska träffa han på torsdag.. o hon behövde prata med hennes chef...blablablabla....

Varför kan dom inte bara lägga ner utredning när dom ser att föräldrarna kommit till insikt?!?!
    Var bara tvungen att skriva av mig....

• Svar på tråden Varför?

men dom har redan gjort en utredning om mitt missbruk då d begav sig....

kan tillägga att 3 år sen e lång tid för en som har vart fri från ett missbruk;)

hon mumla nåt om d men hon verka inte veta nåt om nåt=/ Hon skulle försöka få tag i sin chef för hon visste inte hur om skulle gå till väga nu....förstår inte hur svårt det kan vara....

*hon skulle gå till väga nu...

Dom e 6 o 7 år o har nästintill alltid bott hos mig...Mitt missbruk har aldrig skadat mina barn.. vi hade barnen varannan vecka förr o då drack ja när dom var hos pappan o o va nykter när dom va hos mig så mitt missbruk var ett sk varannan vecka missbruk...kunde hände nån enstaka gång att ja tog nån öl när dom gått o lagt sig men d va allt...

Svar på tråden Varför?