• Anonym (soc.utredning?!)

Varför?

Jag gjorde en anmälan på mina barns pappa för ett tag sen.
    O dom skulle inleda en utredning.
    Pappan avstod umgänge med barnen under tiden så länge utredningen skulle pågå.
    fick reda på att utredningen kan pågå i upp till 4 månader!!!
    Mina barn saknar sin pappa så ja åkte dit o vi hade ett väldigt bra samtal...
    Ringde till soc o sa att dom inte behövde göra nån soc.utredning men hon sa att d behövde dom visst göra!!! Frågade varför o hon sa att hon fått in uppgifter om MIG från pappan som hon måste kolla upp ang. mitt mående o mitt "missbruk" ....Blev rent ut sagt förbannad o sa att ja har inget missbruk utan jag har HAFT d för 3 år sedan.. o mitt mående e d inget fel på...så nu ligger allt fokus tydligen på mig!!!!
    Sa till henne att både ja o pappan kommit överens att ingen utredning behövs göras....Hon ska träffa han på torsdag.. o hon behövde prata med hennes chef...blablablabla....

Varför kan dom inte bara lägga ner utredning när dom ser att föräldrarna kommit till insikt?!?!
    Var bara tvungen att skriva av mig....

• Svar på tråden Varför?
  • Anonym

Det är väl självklart att de måste utreda barnens situation när de får kännedom om att det finns en historia av missbruk som inte är så många år sen. Det är av omtanke för barnen ts, inte för att jäklas med dig.

men dom har redan gjort en utredning om mitt missbruk då d begav sig....

kan tillägga att 3 år sen e lång tid för en som har vart fri från ett missbruk;)

hon mumla nåt om d men hon verka inte veta nåt om nåt=/ Hon skulle försöka få tag i sin chef för hon visste inte hur om skulle gå till väga nu....förstår inte hur svårt det kan vara....

*hon skulle gå till väga nu...

• Anonym
    Anonym (soc.utredning?!) skrev 2012-09-11 08:16:00 följande:
    kan tillägga att 3 år sen e lång tid för en som har vart fri från ett missbruk;)
    Soc anser inte att 3 år är lång tid att vara fri från missbruk. Hur gammalt är barnet?

Dom e 6 o 7 år o har nästintill alltid bott hos mig...Mitt missbruk har aldrig skadat mina barn.. vi hade barnen varannan vecka förr o då drack ja när dom var hos pappan o o va nykter när dom va hos mig så mitt missbruk var ett sk varannan vecka missbruk...kunde hände nån enstaka gång att ja tog nån öl när dom gått o lagt sig men d va allt...

• Anonym
    Anonym (soc.utredning?!) skrev 2012-09-11 09:27:55 följande:
    Dom e 6 o 7 år o har nästintill alltid bott hos mig...Mitt missbruk har aldrig skadat mina barn.. vi hade barnen varannan vecka förr o då drack ja när dom var hos pappan o o va nykter när dom va hos mig så mitt missbruk var ett sk varannan vecka missbruk...kunde hände nån enstaka gång att ja tog nån öl när dom gått o lagt sig men d va allt...
    Oj, då förstår jag att soc intresserar sig, Du var missbrukare under deras småbarnsår och det kan absolut ha påverkat barnen negativt. Att du var periodare spelar ingen större roll för har man ett aktivt missbruk så speglar det hela ens person och ageranden.

Var glad att soc engagerar sig och vill barnen väl. Välkomna en utredning och samarbeta så ska du se att det blir kanonbra för barnen.
  • Anonym

Hur som helst så finns det kanske problem i familjen som behöver redas ut eftersom ni ändå anmäler varandra till soc. Så även om ni är överens just nu så kanske det finns något som de kan hjälpa er med för att ni ska kunna ha ett fortsatt bra samarbete och se till att barnen har det så bra som möjligt.

Svar på tråden Varför?