Inlägg från: TigerMu |Visa alla inlägg
  • TigerMu

Dotter som är rädd för klasskompis

Måste bara kommentera detta inlägg då jag själv har en son som är väldigt aktiv, slåss och skriker fula ord både till fröknar, barn och när och kära. Kan berätta att det är inget man vill att ens barn ska göra, dessvärre är det inte så mycket man kan göra åt det heller. Men det värsta som finns är andra vuxna som tycker å tror så in i helvete mycket om barnen som har lite svårt att bete sig. Jag har varit i kontakt med både resursteam och BUP, svaret dom ger är att vissa mognar i olika takt och endel barn är mer krävande än andra! Självklart ska skolan sätta in resurs till barnet med behov men ingen annan har rätt att döma! Vill också poängtera att vi är en helt vanlig familj, god ekonomi, ett barn till, hus, båda föräldrarna bor ihop, fast jobb, bra kontakt med nära familj osv. Så det är inte så att barnen har det svårt hemma för att dom är krävande och inpulsiva. Det är ingen som kan rå för deras beteende! Min son gråter själv för att han vill inte vara dum mot andra och han vet inte varför det blir så. Det första han gjorde när han träffade sin nya fröken va att sätta sig i hennes knä och berätta att ibland blir det tokigt och jag gör dumma saker. Det säger han själv till en främmande människa! Han är otroligt verbalt utvecklad och kan mycket som dom som även är ett par år äldre än honom inte kan. En underbart rar och go kille när han inte är på krigsstigen. Det enda jag kan säga är att det är tråkigt att just din tjej är utsatt, men antar att det heller inte bara är hon. Och dessutom så kan jag ju inte tänka mig att denna killen heller vill vara elak för avsikt men kan inte kontrollera sina handlingar, hur hemskt är inte det? Så många gånger jag undrat va det är för fel jag har gjort för att min son blivit så här. Inte kul! Men jag har inte gjort något fel, förskola har inte gjort något fel och han kan inte rå för sin inpulskontroll! Det är bara att ta den hjälp man får och vänta ut det med tiden. Troligtvis beter man sig inte så här hela livet. Tänker man efter så va det många i ens klassa som va stökiga när man va liten men dom har kommit rätt långt idag med arbete och familj!

• TigerMu

Såg nu att det va ett gammalt inlägg :) hoppas det ordnat sig för både din dotter och pojken!

Svar på tråden Dotter som är rädd för klasskompis