• pompom

Dotter som är rädd för klasskompis

Min dotter, 8 år, går till skolkuratorn för att hon är rädd för en kille i sin klass.
    Att hon går hos kurator berättade hon för mig igår, hon har tydligen gjort det sen före sommaren!
    Hon är 8, måste inte skolan berätta sånt?

Den här ungen, en kille, är helt galen. Har själv sett det, då jag hälsade på i skolan en dag.
    Han slåss, ber frökan hålla käften osv, riktig skitunge.
    Så fort jag har pratat med dotterns fröken ska maken ringa föräldrarna, jag kan inte ringa jag skulle bara bli otrevlig och säga att jag sliter armen av ungen och slår han med den blodiga änden! Jag blir så arg, skulle vilja skrämma skiten ur honom så att han aldrig nånsin mer petar på någon...

Hur blir en unge så dum...
    Jag kanske är väl dömande nu, men jag blir så arg över att mitt barn ska behöva gå i terapi för att en annan unge inte har vett nog att bete sig som folk.

Vad fan ska jag göra, jag kommer att gå i taket på utvecklingssamtalet om en vecka.
    (Lärarna har pratat med ungen, hans mamma har tydligen oxå gjort det, hjälper inte ett pillijota)

• Svar på tråden Dotter som är rädd för klasskompis
  • Blaha

Men du, hur kan du lägga all skuld på ett litet barn?

Du borde vara förbannad på skolan och ungens föräldrar, inte barnet!

• jennifer88
    Blaha skrev 2012-09-10 18:04:51 följande:

• pompom

men HUR blir ett litet barn på det här viset, han är 8 och ber fröken hålla käften, dah
    vem skulle inte undra, jag blir skitförbannad.

• Blaha

Du kan verkligen inte komma på en endaste anledning till att ett barn beter sig illa? Okej...

• Furstinna

Stå på er bara. Han kanske behöver en personlig assistent som kan ha uppsyn och hindra honom från att bli utåtagerande och aggressiv.

• pompom
    Blaha skrev 2012-09-10 18:16:25 följande:
    Du kan verkligen inte komma på en endaste anledning till att ett barn beter sig illa? Okej...

Nej han är för liten, åtminstone borde han ha respekt för de äldre i skolan.

Vadå, att han på något sätt blir dåligt behandlad hemma? nej jag köper inte det. ungen måste ha någon bokstavskombination eller så är det något annat fel på honom..
    Tänk på att jag är partisk, jag avskyr ungen, han får min dotter att må dåligt, du skulle tänka lika om det var ditt barn!
  • pompom
    Blaha skrev 2012-09-10 18:04:51 följande:

Jag är förbannad på alla, barnet, föräldrarna och skolan, Föräldrarna och skolan som inte tar sitt ansvar och ungen för att han är en skitunge och får min dotter att behöva gå till kurator.
  • Utropstecknet

Jag hade en liknande pojke i min klass under låg- och mellanstadiet. Han svor, slogs, spottade, skrek, sparkades, tog stryptag - you name it! Föräldrarna brydde sig inte utan höll pojken om ryggen och det skolan gjorde räckte inte på långa vägar. En hel klass ska inte behöva trippa på tå för en enstaka klasskamrat.

Stå på dig ts, din dotter ska inte behöva vara rädd under arbetstid - det hade en vuxen människa aldrig accepterat på sin arbetsplats!

• Lili78

Ring till rektorn ! Då händer det saker , tro mig
    Min dotter är i samma ålder och har haft problem med en kille i klassen , sen förskoleklassen .lärarna har verkligen ansträngt sig för att lösa problemet för att det verkligen påverkar hela klassen . Min dotter och en annan tjej är värst drabbade
    Till slut fick jag nog , och ringde rektorn. Nu har de tydligen en handlingsplan för såna barn och satt in resurs... Än så länge är det frid och fröjd , men det minsta lilla blir det hus i helvete ...
    Kan tillägga att den här killen är inget fel på, han är väldigt smart för din ålder , men fel uppfostrad . Mamman är helt oförstående om vad sonen hör och säger, ser helt enkelt inga konstigheter i detta.

Svar på tråden Dotter som är rädd för klasskompis